Fandom

Sferopedia

Levistus

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Bóg
Levistus 2.jpg
Levistus zamknięty w bloku lodu
Levistus
Tytuł(y) Książę Levistus, Władca Piątej
Symbol czarny rapier wbity w blok lodu
Plan Ojczysty Baator/Stygia/Tantlin
Ranga mocy Władca Dziewięciu
Charakter praworządny zły
Dziedziny łotrzykowie, zemsta, oszustwo, intryga
Domeny zimno, diaboliczna, oszustwo, zło, lodowce
Ulubiona broń rapier
Zwierzchnik Asmodeusz
LevistusSymbol.jpg

Symbol Levistusa

Książę Levistus to istota starożytna. Od eonów włada piątą warstwą Baator, Stygią. Znano go na wielu planach jako nadzwyczaj biegłego szermierza. Wiele konfliktów rozwiązał pojedynkami, nieodmiennie kończącymi się śmiercią przeciwnika. Levistus był także spiskowcem i zdrajcą. Jako arcydiabeł łotrzyk, jak czasem sam o sobie mówił, nie miał sojuszników. Ale i tak dysponował znaczną potęgą.

W głębokich mrokach przeszłości spróbował obrócić towarzyszkę Asmodeusza, Bensozię, przeciwko kochankowi, a gdy odmówiła zabił ją.

Nic dziwnego, że gdy Asmodeusz się o tym dowiedział, wpadł w szał. Uwięził Levistusa w lodach Stygii. Wielu sądziło, że nigdy więcej nie zobaczy księcia. Diabeł imieniem Gerion zajął jego miejsce w Stygii i rządził nią przez stulecia.

Jednak Gerion stracił tron podczas Porachunków, gdy Asmodeusz przywrócił Levistusowi władzę nad Stygią. Nie uwolnił go jednak z lodowego więzienia. Teraz Levistus rządzi zza lodu, unieruchomiony- żałosny koniec dla kogoś, kto pysznił się zręcznością i gracją.

WyglądEdytuj

Levistus.jpg

Levistus

Levistusa ledwie widać spod ogromnego lodowca. Wygląda jak 1,8 metrowy humanoid o bardziej bladej skórze, ciemnych włosach i koziej bródce. Mógłby nawet uchodzić za człowieka, gdyby nie całkiem czarne oczy i spiczaste zęby. Za dawnych czasów Levistus nosił luźne, jedwabne szaty i przypasywał lśniący rapier.

Obecnie symbolem Levistusa jest wąski miecz wepchnięty w blok lodu.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki