Fandom

Sferopedia

Lew Wodny

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Bóg
Lew morski.jpg
Lew morski, rasa od której pochodzi Lew Wodny.
Lew Wodny
Tytuł(y) brak
Symbol głowa lwa morskiego
Plan Ojczysty wędruje
Ranga mocy pomniejsze bóstwo
Charakter neutralny (z tendencjami w stronę dobra)
Dziedziny nieznane, ale nienawidzi rekinów
Domeny {{{domains}}}
Ulubiona broń pazury, ugryzienie
Sojusznicy Asathalfinare
Wrogowie Sekolah
Zwierzchnik brak

Dom Wodnego Lwa (ang. Water Lion) pośród planów nie jest znany, lecz jego awatary nieustannie wędrują po Planie Materialnym. Jest wiele mitów związanych z jego celem. Czasem postrzega się go jako poszukującego zaginionego dziecięcia lub zaginionego boga, który jest jego najlepszym przyjacielem i z lojalności wędruje on po planach szukając bez końca; mity stawiające tego drugiego jako Nieustanną Pieśń, są prawdopodobnie najbliżej prawdy. Aczkolwiek nie jest to częścią jego poszukiwań, Wodny Lew nienawidzi rekinów i atakuje je kiedy tylko je napotka.

AwatarEdytuj

Wodny Lew jest bardzo figlarny i może ryczeć wołając o przyjemność, czasem z nieszczęsnym rezultatem. Wodny Lew jest oczarowany pieśnią i potrafi wyczuć bardów w promieniu mili; wynagrodzi barda, który mu zaśpiewa, darem perły lub innym skarbem zebranym z morskiego dna. Zazwyczaj jednak Wodny Lew zdaje się ignorować wiadomości skierowane do niego i zwyczajnie zajmuje się swoimi sprawami.

Wodny Lew miewa także napady czarnej melancholii, podczas którego to czasu może się on zachowywać nieprzewidywalnie i dziko zaatakować kogokolwiek w pobliżu. Jedynie paladyni, delfiny i morskie elfy są tolerowani jako potencjalne kontakty podczas takich okresów i muszą się zachowywać cicho by pozwolono im się zbliżyć. Łzy Wodnego Lwa podczas tych mrocznych godzin są równe eliksirom dodatkowego leczenia, jeśli zebrane do naczynia w ciągu godziny od ich uronienia. Jednakże ktokolwiek pijący taki eliksir może paść ofiarą melancholii przez następne kilka godzin; a także pijące ma też 50% szans być pod wpływem zaklęcia snu przez następną noc.

Awatar Wodnego Lwa wygląda jak wielki lew morski, którego ciało składa się z wody zdającej się być niebezpieczniejszą niż solanka, zawarta w elastycznej plazmowej membranie nadającej jej kształt. Zna zaklęcia wszystkich druidycznych sfer. Awatar niewrażliwy jest na zaklęcia wody i wrażliwy na ogniste. Trzykrotnie danego dnia może zaryczeć, ogłuszając wszystkie stworzenia w promieniu 18 metrów, sprawiając iż zapominają kilka swoich zaklęć oraz wstrząsając na moment.

ZwiązkiEdytuj

Jest luźnym członkiem asathalfinare, lecz w jego naturze nie leży być aktywnym i socjalnym stworzeniem.

WyznawcyEdytuj

Jako typowe wędrowne, skupione nas swoich sprawach bóstwo nie ma wyznawców, choć jest pomniejszym bóstwem. Potencjalnie mogliby nimi być wędrowcy, zwłaszcza bardowie, najczęściej z ras lubianych przez Wodnego Lwa, jak morskie elfy. Jego tolerancja wobec paladynów również mogłaby przysporzyć mu nielicznych członków tej klasy. Potencjalny luźny kler wzorem innych bogów Asathalfinare miałby wielu druidów, zaś kapłani mogliby mieć dostęp do domen nienawiści, podróży, uroku, wody.

ŹródłaEdytuj

  • Monster Mythology
  • On Hallowed Ground

Więcej w Fandom

Losowa wiki