Fandom

Sferopedia

Lunitari

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Lunitari.jpg

Symbol Lunitari

Bóg
Lunitari
Tytuł(y) Luin (Ergoth), Panna Złudzeń (Mithas), Nocna Świeca (Thorbardin), Czerwone Oko (Goodlund), Panna z Woalem
Symbol Czerwone koło lub kula
Plan Ojczysty Zagubiona Cytadela Magii; Ukryta Dolina
Ranga mocy Pośrednie bóstwo
Charakter Praworządny neutralny
Dziedziny Magia, wiedza tajemna
Domeny Żadne (nie zsyła czarów objawień)
Ulubiona broń Żadna
Zwierzchnik

Nuitari to skryta za woalem panna neutralnej magii i patronka Czarodziejów Czerwonych Szat. Podobnie do kuzynów, innych bóstw magii, jej główną ambicją jest popieranie magii na świecie. Lunitari nie ma zakonu kapłanów. Oddaje się jej cześć i szacunek jako patronce Zakonu Czerwonych Szat. Ma więcej wyznawców niż Solinari czy Nuitari, a pracują oni na rzecz upowszechnienia magii i utrzymania delikatnej równowagi między dobrą a złą magią. Moce Czerwonych Szat słabną i wzrastają wraz z fazami małego czerwonego księżyca, który wchodzi w wysoką kwadrę co 28 dni, kiedy ich moce są najpotężniejsze. Noc Oka - rzadkie zdarzenie, gdy wszystkie trzy księżyce stoją w koniunkcji - to szczyt magicznej mocy na Krynnie, święty dzień wszystkich Czarodziejów Wielkiej Magii, gdyż ich moc jest wtedy najsilniejsza. Lunitari to córka Gileana. Powiada się, że zrodziła się w pełni uformowana z jego myśli. To energiczna młoda kobieta i iluzjonistka. Używa magii do tworzenia złudzeń, mających zabawiać i zaciekawiać. Stara się zrównoważyć ambicje kuzynów, Solinari i Nuitari, a sprzeciwia się każdemu bóstwu, które zagraża istnieniu magii na Krynnie.

DogmatEdytuj

Poświęć się magii. Rozwijaj i poszerzaj zastosowania magii w świecie. Pracuj na rzecz zrównoważenia dobrej i złej magii, rozwijaj zastosowanie magii neutralnej. Kieruj innych godnych kandydatów ku studiom sztuki magicznej.

ŹródłaEdytuj

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim

Więcej w Fandom

Losowa wiki