Fandom

Sferopedia

Matecznik

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Miasto Brama
Sielska osada
Mapa Matecznika
Matecznik
Lokalizacja Zewnętrze
Władza Siedem Duchów
Mieszkańcy ludzie, elfy, bariury
Charaktery Chaotyczny dobry
Brama do Arborea
Frakcje i sekty Stronnictwo Doznań

Robić? Kto powiedział, że miasto zobowiązane jest robić coś?

Mingon Chytry

Matecznik (ang. Sylvania) to miasto-brama do Arboreii.

StrukturaEdytuj

Podróżnicy, którzy są znudzeni bardziej pokojowymi miejscami takimi jak Ekstaza zajdą w tej osadzie trochę więcej dreszczyku emocji. Może nie ma tu dużej populacji jak na miasta bramy lecz Matecznik znany jest ze swoich niekończących się imprez. Przez całe dnie jak i nocy miasto rozbrzmiewa biciem w bębny, przyśpiewkami pijaków, lamentami Olimpijczyków, elfimi balladami i chrapliwymi okrzykami oczekujących, sferowców i pierwszaków. W tym miejscu zmysłowe rozkosze wirują i mieszają się tak, że śmiałkowie przysięgają przysięgają że mogli posmakować rytmy perkusji lub zobaczyć przepyszny zapach pieczonego mięsa.

Łatwym dla trepa jest zatracić się tutaj, szczególnie jeśli został ostro potraktowany w tawernie, lub trzech. Matecznik ukształtowany jest mniej więcej w koło, lecz cała osada pełna jest wypukłości i krętych uliczek spotykających się i krzyżujących pod dziwnymi kątami. 

Budynki w Mateczniku są zbzikowanym galimatiasem kamienia i stylów. Wiele z nich kształtem przypomina zwierzęta, statki lub ludzkie twarze, a niektóre z niech nawet się ruszają. Tryby i koła wodne obracają się, całe budynki kręcą się w miejscu, a domy niekiedy zginają się ku sobie tworząc nowe struktury podobne do łuków. 

Dla podróżników którzy lubią dużą florę Matecznik oferuje trochę dzikości - ogromne rośliny i drzewa pochłaniają całe budowle. Elfy lubią tworzyć swoje domy ich cieniu lub nawet na ich gałęziach.

BramaEdytuj

Matecznik otoczony jest przez lasy i gdzieś pośród tych lasów jest brama do Arboreii. Oczywiście brama jest niewidzialna i objawia się w przypadkowych miejscach pośród tych lasów niczym trasa pijanego w sztok imprezowicza. Aby znaleźć bramę jedynym co musi zrobić trep to zgubić się w lesie (dla jednych jest to łatwiejsze dla drugich niekoniecznie). Wtedy, miotając się w poszukiwaniu wyjścia zawsze natrafia na przejście do Arboreii. Podróżnicy używający bramy powinni być ostrożni, nie prowadzi ona zawsze tam gdzie chce się trafić.

MieszkańcyEdytuj

Szacowana (gdyż nie sposób określić dokładnej liczby) populacja mieszkańców osady jest w miarę równomiernie podzielona między ludzi, elfy i bariaurów. Miejscowi mają tendencję do bycia niesforną bandą, a każda z grup lubi prowadzić pozostałe do coraz bardziej dzikich ekscesów. 

WładzaEdytuj

Miasto jest prowadzone przez odwieczne byty znane jako Siedem Duchów (ang. Seven Spiritors). Nie całkiem nieumarli, nie całkiem oczekujący i nie całkiem bogowie, te wysoko postawione byty rządzą poprzez ciała które opętują. Zazwyczaj zmieniają ciała co kilka dekad i większość z opętanych osób to dobrowolni ochotnicy. Istotne jest słowo "większość", trep - brutal sprawiający kłopoty może być uspokojony poprzez taką nagłą zmianę postawy. 

Siódemka znana jest tylko ze swoich tytułów, które dobrze oddają ich charakter: Myśl (zwykle w ciele kobiety bariura), Wiedza (ludzki mężczyzna), Działanie (kobieta niziołek), Pasja (elf mężczyzna), Refleksja (bariur mężczyzna), Ból (ludzki mężczyzna) i Odpoczynek (ludzka kobieta). Nie mają oni swoje stałego domu w Mateczniku, a odwiedzający zazwyczaj mogą ich znaleźć wędrujących w granicach miasta. 

MiejscaEdytuj

Najbardziej znanym miejscem w Mateczniku jest Ambasada Czuciowców (ang. Sensates Embassy) (który jest tylko biurokratyczną placówką do większego pałacu na Arboreii). Podróżni powinni zatrzymać się i przystanąć nad architekturą tego miejsca. Budynek ten to wielka, wydrążona piramida zbudowana z skamieniałego drzewa. Kwatery i biura zawieszone są na pochyłych ścianach budowli. Otwarty, centralny plac pod nimi służy do walki i (co oczywiste) biesiadowania.

Niedaleko ambasady majaczą dwie spore świątynie, jedna oddająca cześć greckiemu panteonowi a druga elfickim bogom. Grecka wygląda jak akropolis na niewielkim płaskowyżu z podtrzymującymi dach kolumnami wyrzeźbionymi w kształt wojowniczek (i uważaj trepie, bo ożywają kiedy trzeba bronić miasto). Elfia świątynia znajduje się wewnątrz ogromnego, żyjącego figowca na gałęziach którego wyrastają niewielkie budynki.

Matecznik ma więcej niż potrzeba barów i tawern, lecz odwiedzający nie powinni przegapić gospody nazywanej "Zanurzony Smok" (ang. Dipping Dragon). Jej wyższe piętra, mające kształt smoka zamontowane są na obrotowym wale. Dzięki temu może poruszać się w górę i w dół pozwalając smokowi "pić" z pobliskiego stawu. 

Bieżące wydarzeniaEdytuj

Należy być ostrożnym, żeby nie dać się złapać pomiędzy oczekujących Olimpu (Greków) i Arvandoru (elfów). Prowadzą oni krwawą, uliczną batalię o udowodnienie wyższości swoich bogów nad tymi drugimi. 

ŹródłaEdytuj

  • A Player's Primer to the Outland
Miasta Bramy
Doskonałość Brama Kupiecka Ekstaza Faunel Matecznik
Wytrwałość ↑Dobro↑ Glorium
Automata ←Praworządność Sigil Chaotyczność→ Xaos
Rigus ↓Zło↓ Harmider
Żebra Pochodnia Beznadzieja Klątwa Kiła-Mogiła

Więcej w Fandom

Losowa wiki