Fandom

Sferopedia

Maug

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Maug.jpg

Maug

Poszukujące bitew maugi to niezmordowani żołnierze. Te konstrukty z Acheronu są używane na polach bitewnych różnych planów jako doskonali najemnicy. Zachowują niewzruszoną lojalność wobec pracodawcy i nie okazują strachu w boju. Maugi ochoczo służą każdemu, kogo stać na ich wynajęcie. Nie kłopoczą się kwestiami dobra i zła. Z wyglądu to ogromne kamienne konstrukty przekraczające 3 metry wzrostu, ważące blisko 750 kilogramów. Ich stalowoszare ciała wykuto z nieczułego kamienia Acheronu, nadając im potężne, humanoidalne kształty. Większość z nich nosi dwuręczne dwuostrzowe miecze, pochodzące z surowych kuźni macierzystego planu konstruktôw. Mają też ciężkie żelazne napierśniki tej samej produkcji. Część maugów posiada wszczepy z kamienia i metalu. Uczeni w sekretach planów przypuszczają, że maugi początkowo tworzyły wojska uderzeniowe w starożytnej wojnie między dwoma dawno upadłymi imperiami. Na końcu jedno lub oba państwa znalazły sposób przeniesienia konstruktów na Thuldanin, drugą warstwę Acheronu i śmietnisko pozostałości po wszystkich wojnach. Najpierw trafili na Thuldanin jako więźniowie, ale przekształcili tę warstwę w swą fortecę. Pierwsze wygnane tam maugi wykorzystały wiedzę skradzioną swym twórcom, aby stworzyć więcej podobnych sobie. Te starożytne konstrukty są przez pobratymców zwane thulkarrami. Władają maugami do dziś dnia. Thulkarrowie i inne konstrukty tego typu, które posługują się czarami, potrafią podróżować na odmienne plany, a czasem dzięki zamianie planów lub wrotom wysyłają oddziały czy plutony maugów do walki w różnych konfliktach multiwersum. Opisywani nie są żywymi istotami i nie umierają, jeśli nie zniszczy się ich w bitwie, więc wielu takich najemników pozostaje na Planie Materialnym przez stulecia, poszukując wojen, które nadają sens ich egzystencji. Maugi mówią gigancim, smoczym i wspólnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki