Fandom

Sferopedia

Mekillot

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mekillot.jpg

Mekillot

Mekilloty są potężnymi jaszczurkami, żyjącymi na płaskowyżu Athas.

Te olbrzymie istoty są w stanie osiągnąć rozmiar 30 stóp długości, oraz wagę 6 ton. Plecy oraz głowa są chronione (tak przed bronią jak i Słońcem) przez grubą łuskę. Za tym wyjątkiem skóra jest miękka. Mają bardzo silny, szybki i giętki język. Może nim strzelać jak z bicza, jednak częściej nim chwyta osobnika i go pożera. W środku jest właściwie nieruchomy i jedynie psioniką może coś robić. Po kilku godzinach umiera w sokach trawiennym.

Nie udało się stworzyć hodowli Mekillotów, ale udaje się upolować pojedyncze dzikie osobniki i je udomowić. Dzięki rozmiarom oraz sile (max 20 ton obciążenia) są używane przez bogate kompanie handlowe jako zwierzęta pociągowe karawan.

Pomimo wielkości i flegmatyczności ich natura jest nieprzewidywalna. Wprawdzie nieczęsto wpadają w szał, ale mogą po prostu zgłupieć i robić coś całkowicie bez sensu, nie słuchając poleceń. "Otrzeźwić" je wówczas mogą tylko psionicy.

Najczęściej jednak w sytuacjach niebezpieczeństwa spada na ziemię. To, co przygniecie, najczęściej umiera na miejscu. Jest to postawa defensywna, bo otaczający go pancerz jest właściwie nie do ruszenia przez większość istot.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki