Fandom

Sferopedia

Mishakal

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

Mishakal symbol.jpg

Symbol Mishakal

Bóg
Mishakal
Tytuł(y) Niosąca światło, Niebieska Pani (Balifor), Cesarzowa (Mithas), Domowy Uzdrowiciel (Kharolis/Tarsis, Lecząca Dłoń, Ka-Mel-Sha, Ke-en (morskie elfy), Dawczyni Światła (Solamnia), Mesalax (Thorbardin), Meshal (Lodowa Ściana), Mishas (Ergoth), Quenesti Pah (Silvanesti), Quen Illumini (Qualinesti), Pani Niebios (Goodlund)
Symbol Niebieski symbol nieskończoności
Plan Ojczysty Kopuła Stworzenia
Ranga mocy Większe bóstwo
Charakter Neutralny dobry
Dziedziny Leczenie, miłosierdzie, płodność, piękno
Domeny Dobro, leczenie, ochrona, wspólnota
Ulubiona broń Drąg ("Leczniczy Cios")
Zwierzchnik

Mishakal to lecząca dłoń, czczona na całym Ansalonie jako "Uzdrowicielka" i "Dawczyni Światła". Jest boginią łagodną i współczującą. Pragnie leczyć choroby i służyć wszystkim stworzeniom (dobrym, neutralnym i złym) poprzez swe sługi na Krynnie. Tej łagodności nie należy mylić ze słabością, gdyż moc Mishakal sięga wszystkich zakątków tego świata. Jeśli kiedykolwiek uniesie się gniewem, okazuje się groźna, zwłaszcza z innymi bóstwami Dobra u boku. Kapłani Mishakal muszą leczyć wszystkich, którzy o to poproszą, niezależnie od charakteru. Niektórzy mogą domagać się symbolicznej opłaty za swe usługi (która może znacznie wzrosnąć dla istot złych). Niemniej Mishakal surowo zabrania kapłanom odmawiania leczenia tych, których nie stać na zapłatę. Muszą pracować na rzecz dobra społeczności, w której żyją. Duchowieństwo ma jednego przywódcę, wybranego proroka (zawsze jednego w każdym pokoleniu), któremu doradza rada kapłanów reprezentujących różne regiony Ansalonu. Kapłani służący mniejszym społecznościom odpowiadają przed regionalnym zwierzchnikiem. Większość duchowych Mishakal wiele podróżuje. Na przykład, kapłan żyjący w Darrow Nest w Solmnii podróżuje po okolicy pomagając jej mieszkańcom. Co najmniej raz do roku kapłani Mishakal ogłaszają Święty Dzień Mishakal, zazwyczaj zbiegający się z rocznicą jakiegoś ważnego zdarzenia. Daty różnią się w zależności od miejsca. Najwyższy kapłan miejscowej świątyni decyduje, które dni będą Świętymi. Kapłani Mishakal uczestniczą również w porodach oraz chrztach, błogosławiąc nowonarodzone dzieci i uroczyście nadając im imiona wybrane przez rodziców. Mishakal jest żoną i doradczynią Paladine'a. Oboje są rodzicami bogów bliźniaków, Kiri-Jolitha i Habbakuka, a także Solinari. Kapłani Uzdrowicielki są całkowitym przeciwieństwem wyznawców złego boga Morgiona. Ci ostatni rozprzestrzeniają chorobę i zgniliznę, które są przekleństwem w świetle przykazań leczących dłoni Mishakal.

DogmatEdytuj

Uzdrawiaj wszystkich potrzebujących, nawet swych wrogów. Wypędzaj choroby, pozbywaj się zgnilizny, nieś światło żyjącym w ciemności i ignorancji. Lecz zranioną ziemię, szerz harmonię i pokój, nieś pomoc wszędzie gdzie jest potrzebna - zwłaszcza tym, którzy sami sobie pomóc nie są w stanie. Nie sięgaj po oręż w gniewie, ale broń siebie i tych, których życie jest w niebezpieczeństwie. Oddaj cześć tym, którzy odeszli do lepszego żywota, acz pamiętaj, że masz obowiązki wobec tych, którzy pozostali. Nieś ukojenie w bólu, opatruj rany, pokazuj współczucie, łagódź smutek w sercach.

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim

Więcej w Fandom

Losowa wiki