Fandom

Sferopedia

Mordenkainen

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Mordenkainen06.jpg

Mordenkainen

Mordenkainen.jpg

Mordenkainen

Mordekainen2.jpg

Mordenkainen

Mordenkainen to jeden z budzących największe obawy, ale i najbardziej szanowany z żyjących magów Flaness. Ledwie kilka posługujących się czarami osób nie słyszało o jego niesamowitych osiągnięciach, a wszyscy zgodnie uznają ogrom jego wiedzy i umiejętności - w kwestiach tak magicznych jak i politycznych. Tak naprawdę większość magów zna przynajmniej jeden czar opracowany właśnie przez Mordenkainena. Aktualnie ten potężny czarodziej przewodzi grupie podobnych mu osób, zwanej wspólnie Kręgiem Ośmiu - wspólnie dbają, by żadna potęga nie zyskała dominacji w Flanaess i by równowaga sił nie uległa zachwianiu. Mordenkainen jest w świetnej kondycji fizycznej. Nosi starannie przystrzyżona, szpiczastą ciemną bródkę, a głowę ma gładko wygoloną. Zwykle ubiera się w czarne atłasowe szaty. Wygląda na 40 lat, choć tak naprawdę liczy dwa razy więcej. W jego przeszywających oczach można dostrzec geniusz wymieszany z szaleństwem. Nieliczni kwestionują rozkazy Mordenkainena, skoro tylko napotkają jego miażdżące spojrzenie oraz wysłuchają przekonującej wypowiedzi. Ten potężny czarodziej uważa się za główne narzędzie Wielkiej Równowagi. Jego filozofia nie sprowadza się jednakże do prostej równości - okazuje się znacznie bardziej złożona i szczegółowa. Owe teoretyczne idee to wynik dziesiątków lat tajemnych mistycznych badań i poszukiwań. Prowadząc własną prywatną armię Mordenkainen żarliwie walczył ramię w ramię z siłami dobra (ostatnio podczas wojen Greyhawk), lecz równie często stał po stronie piekielnych mocy. Woli manipulować innymi zza kulis, tak wpływając na wydarzenia, by żadna ze stron nie zyskała przewagi. W efekcie nikt mu nie ufa, nawet neutralni jak on druidyczni hierofanci skupieni w kabale, którzy mordenkainowską wizję równowagi uznają za przesadnie egocentryczną i arbitralną. Stał się również największym wrogiem wielu innych sławnych osób, w tym Evada Czarnego, Terika i Rary'ego.

CzaryEdytuj

Mordenkainen opracował kilka popularnych czarów jak:

  • Elaborat Mordenkainena
  • Wierny pies Mordenkainena
  • Rozłączenie Mordenkainena
  • Zaciszna kryjówka Mordenkainena
  • Wspaniała Posiadłość Mordenkainena
  • Miecz Mordenkainena

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki