Fandom

Sferopedia

Naga z Puszczy Shinomen

Przekierowano z Naga z Shinomen

4424strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Naga z Shinomen.jpg

Naga z Puszczy Shinomen

Obcy głos z odległej przeszłości Rokuganu, jeszcze sprzed przybycia ludzkości. Nagi z lasu Shinomen to pozostałości starożytnej cywilizacji. Po stuleciach letargu przebudził to się do walki z Plugawym, jak go nazywają, podczas Wojen Klanowe u i wojny z Cieniem. Teraz jednak powracają do spoczynku. Niektóre nagi są jednak aktywne w głębi puszczy, życząc "sen jest rzeczą słabych". Każda z pięciu linii nag z lasu Shinomen pełni własną wyjątkową rolę w silnie zhierarhizowanym społexzeństwie. Żmija, kameleon, kobra, dusiciel i wąż trawny są odrębnymi podgatunkami nag. Różnią je parametry fizyczne i rola społeczna. Niemniej wszystkie nagi Shinomen łączą podstawowe cechy anatomii: humanoidalna głową, tors i ręce na długim, wężowym ogonie. Niezależnie od rozmiaru, tors zawsze jest rozmiarów mniej więcej ludzkich. Gdy naga jest aktywna, jej wzrost wynosi około jednej trzeciej całkowitej długości. Stając na zwiniętym ogonie, może wznieść się wyżej, do dwóch trzecich swojej długości, ale w tej pozycji nie może się przemieszczać. Porastające jej skórę łuski - duże i grube na ogonje, delikatne i cienkie na ludzkich częściach ciała - są w różnych odcieniach zieleni, żółci lub brązu. Nagi mają ostro zakończone uszy, a włosy w kolorze czerni lub bardzo ciemnej zieleni (wiele nagród nie ma włosów w ogóle). Powszechnie występują u nag mutacjr, wywołujące zmiany fizyczne, szczególnie w linii kobry. Mogą to być drobne zmiany (nietypowa barwa skóry, np. czarno-biała lub w kolorze ludzkiego ciała, palce połączone błoną, płetwy, funkcjonalne bądź niefunkcjonalne skrzela) albo poważne (dodatkowe palce lub kończyny, brakujące ręce, rozkładany lub nieruchomy kołnierz, ewidentnie wężowe rysy lub skuteczne naturalne ataki). Nagi z Puszczy Shinomen mówią własnym językiem, który opiera się silnie na więzi telepatycznej, dzielonej przez wszystkie istoty. Poszukujący przygód przedstawiciele tej rasy zwykle znają również rokugański (wspólny).

DusicielEdytuj

Największa odmiana rasy, szczególnie dbają o tradycję i łączący wszystkie podgatunki związek. Większość z nich ma na łuskach skomplikowane wzory, przez co nazywani są "dziećmi jasnego oka", wielu posiada również odmienne dzięki którym noszą miano "dzieci bladego oka"

KameleonEdytuj

Kameleony to nagi wodne. Doskonale się czują pod wodą i na powierzchni, gdyż mogą oddychać i powietrzem, i wodą. Mierzą średnio od 4 do 5 metrów, a ważą od 360 do 390 kilogramów. Ich najciekawszą cechą jest zdolność zmiany ubarwienia łusek, przez co mogą być doskonałymi, niezwykle trudnymi do zauważenia zwiadowcami.

Kameleony preferują zasadzki. Ukrywają się w roślinności i atakują z dystansu, strzelając z łuków.

KobraEdytuj

U tajemniczych kobr wyjątkowo często występują mutację, co ma pewnie związek z spędzaniem przez nie czasu w pobliżu potężnych źródeł magii. W walce rzucają zaklęcia przy pomocy umagicznionych pereł, które są odpowiednikiem zwykłych zwojów.

Wąż trawnyEdytuj

Najmniejsze spośród nag stanowią najliczniejszą odmianę gatunku. Są dociekliwe i szybko się uczą. W społeczności nag przyjęły rolę dyplomatów regulujących kontakty z ludźmi Rokuganu. Węże trawne przeciętnie mierzą od 3 do 4,5 metra długości, a ważą od 200 do 300 kilogramów. Mają szczupłą budowę i szybko się przemieszczają.

Ze wszystkich podgatunków nag węże trawne są najmniej niechętne wobec obcych i najbardziej skłonne do powitania obcego po rokugańsku. Z powodu wrodzonej ciekawości zawsze najpierw pytają, a dopiero potem atakują - jeśli to konieczne.

ŻmijaEdytuj

Żmije to bardzo liczna odmiana nag, ustępująca liczebnością tylko wężom trawnym. Są wojownikami tej rasy - silnymi, wytrwałymi i agresywnymi. Mierzą średnio od 4,5 do 6 metrów długości, a ważą od 300 do 400 kilogramów.

Żmije nigdy nie unikają starć, a walczą przebiegle, wykorzystując różne strategie.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki