Fandom

Sferopedia

Napoje wyskokowe

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Napoje wyskokowe.

Brązowy pulsh (niziołczy)Edytuj

Występuje w tych nielicznych stałych osadach, które zasmakowały w piwie. Ma przyjemny, orzechowy posmak.

Ciemne smoczozębeEdytuj

Receptura wyjątkowego ciemnego piwa liczy sobie setki lat, a tylko Browar Smoczego Zęba potrafi je warzyć.

Grzmotacz (gobliński)Edytuj

Niegoblinoidalne rasy powszechnie unikają tego napoju, który opisuje się słowami "smak i woń gnijącej, podpalonej krowy". Niemniej smakuje on niektórym barbarzyńcom, którzy piją go z wyboru.

Kragg (orkowy)Edytuj

Wódka popularna wśród orków i goblinów. Bardzo mocna, o smaku odrażającym dla niegoblińskiego podniebienia. Kufel tego trunku przyprawia o mdłości każdego, kto nie jest orkiem, półorkiem, goblinem ani hobgoblinem.

Krasnoludzki porterEdytuj

Mocne piwo pijane prawie wyłącznie w krasnoludkach społecznościach. Ulubione jako codzienny napitek wojowników.

Krew pająka (drowów)Edytuj

Nazwane trochę na wyrost wino grzybowe produkowane przez drowy; rzeczywiście zawiera sporą dawkę trucizny jadowitych pająków. Niezapomnianego smaku nie można pomylić z niczym innym. Osoby nieprzyzwyczajone do tego wina (zwykle nie-drowy) muszą oprzeć się zatruciu. Pozbyć się tego osłabiającego efektu można pijąc jedną szklankę co kilka godzin dzień w dzień przez trzy miesiące.

Księżycówka (elfia)Edytuj

Napój wyśmienity, możliwy do uzyskania tylko dzięki umiejętności alchemii. Powstaje w osobliwym procesie wykorzystującym świeżą rosę i światło księżyca.

Miód pitny (elfi)Edytuj

Elfy nie słyną z browarów ani gorzelni, ale za to potrafią ze zbieranego w lasach egzotycznego miodu wytwarzać przepyszny miód pitny. Nawet krasnoludom odpowiada jego smak, chociaż niechętnie się do tego przyznają.

Wino aleeian (elfie)Edytuj

Winogrona na to niesamowite wino pochodzą z rosnących w głębi puszczy dzikich winorośli. Znalezienie odpowiedniej ilości gron na jedną choćby beczkę trwa kilka miesięcy.

Wino grzyboweEdytuj

Istnieją różne gatunki tego trunku, produkowane przez kilka różnych ras żyjących pod ziemią. Ceny bardzo zróżnicowane.

Wino lodoweEdytuj

Delikatne białe wino z egzotycznej odmiany winorośli rosnącej jedynie w bardzo zimnych regionach północy. Zapach winogron lodowych bardzo przyciąga lodowe robale, więc zbiory winogron są dość niebezpieczne.

Wino z granatu (krasnoludzkie)Edytuj

Tłoczone z winogron rosnących wysoko w górach. Niezłe, choć specyficzne w smaku, wino zawiera sproszkowany granat wart co najmniej 10 sz, dodany "dla aromatu".

Woda szałuEdytuj

Nadzwyczaj mocny, przejrzysty alkohol. Pogłosek o samozapłonie butelek wystawionych na słońce nigdy nie dowiedziono. Każda postać obdarzona zdolnością szał musi po wypiciu kufla oprzeć się jej wykorzystaniu. Jeśli tego dnia limit szałów został już wykorzystany, wówczas woda nie działa, wywołuje tylko irytację i opryskliwość.

Złoty blask (gnomów)Edytuj

Doskonałe, lekkie piwo o kwiatowym posmaku, ulubiony towar ludzkich i niziołczych kupców.

ŹródłaEdytuj

  • Księga Broni i Ekwipunku

Więcej w Fandom

Losowa wiki