Fandom

Sferopedia

Neogi

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neogi.jpg

Dorosły neogi

Neogi2.jpg

Prastary mistrz neogi i pomioty

Neogi.gif

Neogi

Neogi to złe wynaturzenia wyglądające niczym krzyżówka tarantuli z węgorzem. Są niewysokie (do metra wysokości). Mają długą, wrzecionowatą szyję zakończoną pyskiem wypełnionym ostrymi zębami. Bulwowaty, pokryty futrem korpus wyposażony jest w osiem pałąkowatych kończyn, z których każda zakończona jest małymi szczypcami. Futro ma naturalnie szary kolor, jednak neogi farbują je na rozmaite kolory, oznaczające rangę, osiągnięcia i inne zasługi danego osobnika. U najstarszych neogi włosie upstrzone jest w rezultacie całą feerią kolorów.

W walce neogi stosują rozmaite rozwiązania obronne, poczynając od zastępów brunatnych kolosów - ich najpopularniejszej odmiany niewolników. Każdy neogi posiada osobistego ochroniarza tej rasy, będącego zarazem służącym. Kiedy osobiście angażują się w walkę, neogi używają zatrutego ugryzienia, które spowalnia wrogów, oraz potężnych czarów.

ZwyczajeEdytuj

Neogi są spotykane w najgłębszych zakamarkach światów materialnych i we flogistonie, który przemierzają na swoich niewolniczych czarostatkach.

Są bezlitosnymi zabójcami i plugawcami, nienawidzącymi niemal wszystkich ras i powszechnie nienawidzonymi. Bez skrupułów pożerają ciała swoich wrogów, sług i zmarłych pobratymców. Cechuje je bezlitosna ksenofobia, oraz silne poczucie własności - każda istota jest dla nich własnością bądź właścicielem, a neogi są rzecz jasna urodzeni by posiadać. Oni sami również są niekiedy niewolnikami innych członków swej rasy, nie obiera im to jednak możliwości posiadania prywatnych niewolników.

Neogi handlują niewolnikami głównie z łupieżcami umysłów, sprzedając im większość zgromadzonych zasobów sił roboczej. Sobie pozostawiają głównie brunatne kolosy oraz garstkę innych istot przeznaczonych na pokarm dla ich społeczności. Wszyscy niewolnicy neogi posiadają znamię wypalone z przodu i z tyłu lewego ramienia. Brunatne kolosy doglądane są szczególnie starannie i rozmnażane w niewoli, aby można było je tresować już od dzieciństwa. Dzięki temu wykonują bez szemrania wszelkie rozkazy.

HierarchiaEdytuj

Pomiot NeogiEdytuj

Najmłodsze neogi, wylęgłe z ciała prastarego mistrza. Dysponują znikomym intelektem, ale wielką żarłocznością. Zazwyczaj roją się wokół cielska zdychającego starego mistrza, pożerając jego i siebie nawzajem. W razie potrzeby podróżują chmarami jedząc wszystkie na swojej drodze. Z czasem ich głód maleje a zmysły wyostrzają się. Pomiot uważany jest za niedojrzałych niewolników dorosłych neogi do momentu, aż dany osobnik zdobędzie osobistego niewolnika w postaci brunatnego kolosa.

Karłowaty neogiEdytuj

Młode pomioty neogi, które nie rosną lecz zyskują siłę mentalną.

Dorosły neogiEdytuj

Dorośli neogi wyróżniają się wysoką inteligencją, i to oni w głównej mierze dbają o dobrobyt rasy. Tworzą też skomplikowane zależności, handlując z Illithidami i obdarowując nawet własnych niewolników podległymi im sługami.

Prastary mistrz neogiEdytuj

Starzy neogi popadają z wolna w demencję. Ich rozkazy stają się niespójne i wśród niewolników powiększa się zamieszanie. Niekiedy zapada decyzja, by poddać ich procesowi przemiany. Pod wpływem podawanej trucizny ciała starców puchną, powiększając siedmiokrotnie swe rozmiary. Kończyny przestają być użyteczne a umysły tracą resztki intelektu. Prastary mistrz zdolny jest już tylko do konsumowania pokarmu - najlepiej żywego, ruszającego się mięsa, choć wystarcza im także padlina. Po dwóch miesiącach karmienia skóra na obrzmiałym cielsku pęka, i wyłania się z niego miot młodych neogi. Z miotu liczącego sobie dwadzieścia do czterdziestu młodych, dorosłości dożywa od trojki do sześciu.

RabuśEdytuj

Rabusie to zbuntowane neogi, które uciekły ze społeczności w obawie przed uczynieniem z nich prastarych mistrzów. Nie są lepiej nastawione do obcych niż ich pobratymcy, cechują się natomiast większą desperacją - gotowe są na wszystko, byle tylko uchronić się od ponurego losu żywego inkubatora.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki