Fandom

Sferopedia

Nimfa

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Nimfa.jpg

Nimfa

Nymph.JPG

Nimfa

Nimfy (ang. nymphs) są uosobieniem najczystszego i najwspanialszego piękna. Choć każda wygląda inaczej, odzwierciedlając różne typy urody to wszystkie są wiecznie młode, nieziemsko urodziwe, o szczupłej sylwetce, z wyjątkowo atrakcyjnymi atrybutami kobiecej urody, o ślicznych i olśniewających twarzach. Ich uroda jest także ich największą bronią. Roztaczają bez przerwy wokół siebie potężną i urokliwą aurę, która nieprzygotowanych podróżnych może oślepić. Sprowokowana nimfa może jeszcze bardziej wzmocnić ten efekt, zrzucając odzienie. Widok jej wdzięków w pełnej krasie jest tako porażający, że nieraz staje się śmiertelny dla patrzącego. Prócz tego nimfy posiadają zdolności rzucania druidycznych czarów. Mimo posiadania tych potężnych zdolności, zwykle unikają one walki, woląc uciec od zagrożenia. Nienawidzą jednak zła i brzydoty, które niszczą z dyskrecją i pasją. Nimfy mówią wspólnym oraz leśnym.

Choć z opisu ich mocy można by wnioskować inaczej, nimfy są mądrymi, łagodnymi i dobrymi istoty mieszkającymi z dala od cywilizacji. Lubią bliskość wody, dlatego też zakładają swoje domy w przybrzeżnych grotach, w kryształowych jaskiniach nad brzegami jezior albo w górskich pieczarach nad bystrymi strumieniami. Wszelkie dzikie zwierzęta garną się do nich, wiedząc że w ich obecności są bezpieczne i że w razie potrzeby otrzymają leczenie i opiekę. Choć zdarza się to rzadko, nimfy pomagają czasem atrakcyjnym i zagubionym w lesie elfom, półelfom czy ludziom w odnalezieniu drogi. Pocałowanie nimfy zapewnia każdemu mężczyźnie uwolnienie na resztę dnia od gryzących go trosk, co może się okazać zarówno błogosławieństwem jak i przekleństwem.

Nimfy na podobieństwo druidów wierzą w świętość natury i starają się dopomóc w utrzymaniu jej pierwotnego ładu, zwłaszcza w swoim najbliższym otoczeniu. Ponieważ żyją wyjątkowo długo, dysonują ciekawymi informacjami o historii okolicy i jej sekretach. Włosy nimfy służą jako składnik eliksiru snu, łzy nimfy natomiast dodaje się do eliksirów miłości. Kąpiel w stawie należącym do nimfy podnosi urodę każdej kobiety aż do następnej kąpieli. Prowadzi to czasem do absurdalnych sytuacji, kiedy pragnąc zachować uzyskany urok, nierozmyślna niewiasta traci go poprzez powstrzymywanie się od mycia.

ApsaraEdytuj

Te niebiańskie stworzenia śpiewają i tańczą dla władców duchów. Należą do podtypu duchowego, ale poza tym są identyczne z nimfami. Występują w Rokuganie.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki