Fandom

Sferopedia

Nycaloth

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nycaloth02.jpg

Nycaloth z Monster Manual III.

Nycaloth.jpg

Nycaloth

Zielona, gargulcopodobna elitarna kawaleria armii yugolothów. Nycalothy są biesami o potężnej budowie, z mocarnymi kończynami i skrzydłami. Mają grubą, jasnozieloną skórę i ostre, zakrzywione szpony. Często posługują się magicznymi toporami, z których ponoć część ma właściwości migbłystne. Są mięsożercami, od świeżego mięsa preferują jednak padlinę.

Nycalothy są zwiadowcami i obserwatorami Wojny Krwi. Oglądają bitwy i zdają relacje arcanalothom. To ważna rola - obserwacje pomagają arcanalothom decydować dokładnie gdzie ulokować siły yugolothów, co z kolei pozwala ultrolothom na zaplanowanie drogi ku zwycięstwu. Nycalothy działają z wielką ostrożnością i wyrachowaniem, ceniąc sobie nade wszystko własne bezpieczeństwo. Ułatwia im to zdolność swobodnego przemieszczania się między Planami Niższymi. Ponieważ dostarczane przez nich informacje służą innym, biesy te są zgorzkniałe i zazdrosne o pozycję innych wyższych yugolothów. Nieustannie knują intrygi mające poprawić ich status, często kosztem pomniejszych lothów, które padają ofiarą tych planów. Czasem w napadach szału niszczą całe oddziały mezzolothów i dergholothów.

Nycalothy dzielą się na trudne do odróżnienia dla postronnych osobniki męskie i żeńskie. Z ich związków rodzi się zawsze trójka młodych, które dorastają w ciągu stu dni. Następnie zmuszane są do walk na śmierć i życie między sobą. Jeden ocalały osobnik zostaje pełnoprawnym członkiem biesiej społeczności.

ŹródłaEdytuj

  • Monstrous Compendium - Outer Planes Appendix (1991)
  • TSR 2602 - Planescape Monstrous Compendium Appendix (1994)

Więcej w Fandom

Losowa wiki