Fandom

Sferopedia

Obliviax

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Obliviax.jpg

Obliviax

Obliviax.gif

Obliviax

Obliviax (ang. memory moss, obliviax) to rodzaj czarnego, inteligentnego mchu o złej naturze. Jego najbardziej charakterystyczną właściwością jest zdolność kradzieży wspomnień. Wskutek tego istota jest postrachem magów, którym wykrada świeżo zapamiętane zaklęcia.

Mech pamięci ma kolor smoły i rośnie bardzo gęsto. W dotyku przypomina dobrej jakości dywan. Rośnie zwykle w niedużych kępach i rozprzestrzenia się przy pomocy zarodników. Również jego kwiaty mają czarny kolor. Kiedy łaknie nowych wspomnień, można zaobserwować że łodygi rośliny drżą, jakby w oczekiwaniu. Roślina wydziela nieprzyjemny zapach, kojarzący się z mokrym brudem. Choć nie wymaga światła słonecznego do odżywiania się, potrzebuje go do wytwarzania zarodników i z tego względu nie jest spotkany w podziemiach. Może zostać tam posadzony, ale nie rozrasta się poza pierwotny obszar.

Mech pamięci wyczuwa obecność świadomych istot z kilkunastu metrów. Kiedy tylko takowe pojawiają się w jego zasięgu, podejmuje próbę wykradnięcia im wspomnień, którymi się odżywia. Szczególnie smakowite są dla niego zapamiętane czary, dlatego w pierwszej kolejności atakuje magów i kapłanów. Mech atakuje przy pomocy telepatii, usiłując złamać wolę ofiary. Jeżeli mu się uda, zabiera jej wspomnienia z ostatniej doby, pożerając przy tym wszystkie przygotowane zaklęcia. Zazwyczaj zadowala się jedną obrabowaną osobą na dobę. Ofiara, oprócz utraty części wspomnień, jest przez jakiś czas zagubiona i zdezorientowana.

Jeżeli mech pamięci zostanie zaatakowany, jego ciało wykształca miniaturową imitację osoby, której wspomnienia ostatnio przejął. Miniaturka jest przytwierdzona do roślinnej podstawy, może jednak rzucać wszystkie ukradzione czary. Co interesujące, jeżeli okradziona osoba zdecyduje się zjeść swoją imitację, ma szansę na odzyskanie ukradzionych wspomnień i czarów. Pod warunkiem, że jej żołądek przetrawi silnie toksyczną roślinę. Jeżeli nie, zamiast odzyskania pamięci, jedynym efektem jest silne zatrucie. Również inna istota może spróbować tej sztuczki i, w przypadku sukcesu, przez najbliższą dobę dysponować przejętymi przez mech czarami i wspomnieniami.

Mech pamięci rośnie w rejonach tropikalnych i umiarkowanych, nie przepada jednak za zbyt dużą wilgocią i chłodem, jak również za pustyniami. Nieraz zakorzenia się na pniach drzew lub zbutwiałych liściach. Ołów tłumi działanie jego telepatii, co pozwala na transportowanie go w ołowianych pudłach i używane do zastawiania zasadzek na wrogich czarodziei.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki