Fandom

Sferopedia

Obox-ob

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Obox-ob.jpg
Obox-ob
Obox-ob
Tytuł(y) Książę Obyrithów, Książę Trucizn
Symbol wiszący za ogon skorpion, trzymający czaszkę bez żuchwy pokrytą pokręconymi runami
Plan Ojczysty Otchłań/663/Zionyn
Ranga mocy Władca demonów
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny robactwo, trucizny, truciciele, władcy robactwa
Domeny chaos, zniszczenie, entropia, zło
Ulubiona broń brak
Wrogowie Królowa Chaosu, Demogorgon
Zwierzchnik brak
Image.jpeg

Obox-ob

Pierwotny i niszczycielski, Książę obyrithów Obox-ob, będący niegdyś Księciem Demonów w zamierzchłej erze. Od tamtej pory jego moc zmalała znaczenie, lecz żądza powrotu dawnej chwały wzrasta w nim z każdą sekundą. Jest on patronem robactwa i wszystkich tych którzy widzą boskość w tej dziedzinie i nim samym.

WyglądEdytuj

Ogromne ciało tego demona składa się z obłąkańczego gąszczu pajęczych odnóży, oraz chaotycznie poruszających się, ostrych jak brzytwa pazurów obrastających ciało podobne do skorpiona. W miejscu w którym powinna być głowa, znajdują się trzy wijące się długie ogono-macki zakończone żądłami z których bezustannie sączy się czarny jad. W miejscu zakończenia skorpioniego ogona znajduje się przerażająca twarz z pionowo otwieranymi ustami oraz trzema parami czerwonych oczu o niepokojąco ludzkim kształcie. Z jego rozerwanego brzucha wystaje połyskujący czerwienią jęzor oraz oraz ostrza w kształcie korkociągów.

Historia...Edytuj

Obox-ob dzierżył kiedyś tytuł Księcia Demonów, lecz było to w epoce przed epokami, kiedy Otchłanią rządziły obyrithy. Tytuł ten został mu skradziony przez Królową Chaosu , która zabiła go. Stracony tytuł został przekazany istocie zwanej Miska Wilkopająk. Chociaż Obox-ob został zgładzony, to jego najsilniejszy aspekt przeżył, kryjąc się na w czeluściach warstwy 663 zwanej Zionyn. Przez wiele eonów krył tam się, niczym cień bez prawdziwej formy. Z czasem jego śmiałość i siła wzrosły, aż wyszedł z ukrycia tylko po to, aby odkryć, że Otchłań rządzona jest przez Tanar'ri , a on sam został zapomniany.

... i teraźniejszośćEdytuj

Obox-ob nie jest zadowolony z rządzenia samym Zionyn. Wybuchy jego gniewu, jak i ekolidy, które mieszkają tutaj i czczą jego furię, niosą zniszczenie po całej warstwie. Zdegradowany do Księcia Trucizn, pragnie tylko jednego, zabicia Demogorgona i przejęcia jego tytułu. Następnie chce oczyścić Otchłań ze skazy Tanar'ri, lecz do tego potrzebuje powrotu mocy jaką władał niegdyś.

Aby osiągnąć ten cel Obox-ob szuka mocy na Planie Materialnym. W jednym z licznych światów pierwszej materialnych, jego kult był tak potężny, że prawie wciągnął ów świat do Otchłani, jako zmieniając go w swoiste "paliwo" do boskości, jednakże bohaterowie z tamtego świata wprowadzili dostatecznie potężne zakłócenia magii w kluczowym momencie rytuału, przez co plan nie powiódł się. Od czasu tej klęski Obox-ob przygląda się swoim pozostałym kultom, czekając na podobną okazję w przyszłości.

KultEdytuj

Do tego czasu jego sekty pozostają w ukryciu, kryjąc się często w zrujnowanych miastach na pustyniach, gdzie mają blisko do skorpionów będących świętymi dla wyznawców wiary w niego.

Kapłani Obox-ob'a mają dostęp do domen chaos, zniszczenie, entropia, zło. Jego symbolem jest wiszący za ogon skorpion, trzymający czaszkę bez żuchwy pokrytą pokręconymi runami.

ŹródłaEdytuj

  • Fiendish Codex I - Hordes of the Abbys

Więcej w Fandom

Losowa wiki