Fandom

Sferopedia

Ogar z Tyndalos

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Coc 33.jpeg

Ogar z Tyndalos (po lewej)

Ogary z Tyndalos zostały wyciągnięte z trzech różnych wymiarów i są jednym ze wszystkimi kątami w czasie. Zostały naznaczone przez Starszych Bogów i mogą poruszać się tylko po liniach prostych lub przez prawidłowe kąty. Jeśli jesteś w stanie unikać ich i uciekać przed nimi wystarczająco długo, wycofają się ze swych poszukiwań warcząc wściekle niezadowolone do Pustki, z której przybyły na Początku, przed czasem i poza przestrzenią. "Wystarczająco długo" to pół ludzkiego żywota, bo tyle właśnie uciekał przed nimi Sargon Czarnoksiężnik. Ani Pomniejszy, ani Większy Egzorcyzm Pnoma nie powstrzyma pościgu raz spuszczonych Ogarów, jednakże prawdopodobnie Wielka Inwokacja do Azathotha może być użyta do ich zawrócenia. Nie są w stanie same przekroczyć Szkarłatnych Kół i wejść w zakrzywioną przestrzeń wokół Ziemi, ale Dhole i Mali Ludzie mogą im w tym pomóc.

Pojawiały się w różny sposób w niektórych mitologiach. Nawet w najpopularniejszej greckiej mitologii miały swoje określenie, ale tam ukrywano ich prawdziwą, przeklętą naturę i nieczyste zło. Był tylko jeden sposób na uchronienie się przed przybyciem Ogarów Tyndalos, ale zaginął i został zapomniany przez ludzi. Istniał talizman, Talizman Tyndalos, jak zwali go ludzie, przywieziony spoza Czasu, skąd przybywali Myśliwi. Ale zaginął w starych ruinach, zasypanych wiekami. Przedstawiał uskrzydlonego psa na symbolu duszy. Podejrzewa się, że podobne talizmany odkryte u niektórych plemion ludożerców przedstawiają właśnie Ogary Tyndalos.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki