Fandom

Sferopedia

Ogr

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Monster Manual 5e - Ogre - p237.jpeg

Ogr w D&D Next

Ogr.jpg

Ogr

Ogre.gif

Ogr

83029.jpeg

Łamacz czaszek

Ogry są wielkimi, brzydkimi, chciwymi, żyjącymi z łupiestwa stworami. Czasem łączą swe siły z innymi potworami, by łatwiej im było zdobywać pożywienie. Służą często jako najemnicy i ochroniarze złych humanoidów - orków, gnolli i również ludzi, głównie złych kultów. Pozostają w dobrych relacjach z trollami i gigantami.

Dorosłe ogry mierzą 3-3,5 metra wzrostu i ważą 130-160 kilogramów. Ich skóra ma barwę zgniło-żółtą, brunatną lub (rzadko) fioletową. Na ciele występują liczne brodawkowate narośle o rozmaitych kolorach. Oczy ogrów są purpurowe, z białymi źrenicami. Zęby i długie paznokcie, pazury właściwie, mają kolor pomarańczowy lub czarny. Długie, tłuste włosy tych istot są ciemnoniebieskie lub ciemnozielone. Śmierdzą okropnie - odór przypomina zapach zepsutego mleka. Ubierają się w obszarpane futra i skóry zwierzęce a o broń i zbroję dbają tylko w minimalnym stopniu. Typowy ogr żyje około 90 lat.

Leniwe i obdarzone paskudnym temperamentem, ogry rozwiązują problemy wyłącznie siłą. To, czego nie są w stanie zniszczyć, ignorują lub przed tym uciekają. Z uwagi na swą chciwość, często kłócą się między sobą o łupy, co kończy się nieraz rozlewem krwi. Nie mają w zwyczaju pracować ani nie wytwarzają własnymi rękami żadnych dóbr. Ogry starają się wykorzystać podczas starcia swą sławetną siłę oraz przewagę liczebną, często też stosują ukradkowe ataki oraz organizują zasadzki – przekładają te metody nad uczciwą walkę. Jeśli jest ich zaledwie kilku, nie stosują żadnej taktyki i każdy walczy za siebie. Grupa licząca tuzin i więcej ogrów posiada już dowódcę, a większe grupy herszta (najbystrzejszego i najsilniejszego przedstawiciela plemienia) i kilku oficerów. Samice ogrów również angażują się w walkę, choć są nieco słabsze od mężczyzn.

Plemiona ogrów można spotkać w każdym klimacie i środowisku. Typowe plemię liczy sobie około 20 mężczyzn, od dwóch do tuzina kobiet i kilkoro dzieci. W większych grupach obok herszta i dowódców występuje również szaman. Ogry są wszystkożerne, a szczególnie gustują w mięsie krasnoludów, elfów i niziołków, które najczęściej są pożerane niedługo po schwytaniu. Członkowie innych ras są niekiedy trzymani jako niewolnicy lub zapas pożywienia.

MerrowEdytuj

Łamacz czaszekEdytuj

Jako "wierzchowiec"Edytuj

Zdarza się, że ogr przywiązuje sobie do pleców goblina zbrojnego w kuszę i wykorzystuje go jako strzelca. Sprytne gobliny (których nie ma zbyt wiele) pielęgnują taki związek, wychwalając nowego "wierzchowca" i sprawiając ogrowi różne przyjemności. Po pewnym czasie goblin umie tak manipulować ogrem, że ów robi wszystko, czego zażyczy sobie jeździec, a do tego wierzy, że są to jego własne decyzje.

Od czasu do czasu społeczności małych ludów wychowują dziecko ogrów jak własne. Darzy ono przyjaźnią przybraną rodzinę i z ochotą wozi jej członków na plecach, jeśli pozwala mu się wędrować z przyjaciółmi.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki