Fandom

Sferopedia

Ogrzy mag

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ogremage.jpg

Ogrzy mag

Ogres.jpg

Cereborg i brunatny mag

Ogrzy magowie są inteligentniejsi od ogrzego pospólstwa i potrafią rzucać proste czary. Przedstawiciele tej odmiany panują nad innymi ogrami. Są niebezpieczni, okrutni i chciwi. Nie przegapią żadnej okazji by się wzbogacić.

Ogrzy magowie mają zielonkawą, jasno-brązową lub niebieskawą skórę. Osiągają 3 metry wzrostu i ważą ponad 300 kilogramów. Mają niebieskie lub zielone (przeciwnie do koloru skóry), często ozdobione metalem lub klejnotami włosy. Z głów wyrastają im krótkie rogi, którymi potrafią atakować. Zarówno różki jak i zęby są olśniewająco białe. Mają też czarne długie pazury i ciemne oczy z białymi źrenicami. Lubią nosić lekkie, wygodne ale ozdobione stroje, niektóre z nich noszą lekkie pancerze.

Istoty te żyją niewielkimi grupami w ufortyfikowanych twierdzach, chronionych przez strażników - zwykłe ogry lub inne złe istoty. Stamtąd wyprawiają się dla zdobycia niewolników, skarbów i pożywienia. Ich społeczności są małe - ogrzym magom towarzyszą żony i mała gromadki dzieci. Żony i dzieci nigdy nie towarzyszą mężczyznom w walce, a jeśli twierdza zostanie zaatakowana, uciekają przybierając gazową formę. Ogrzy magowie są bardzo opiekuńczy w stosunku do swej rodziny i walczą nieustraszenie w jej obronie. Jeśli żona lub dziecko zostanie porwane dla okupu, mag płaci żądaną sumę, jednak później ściga szantażystę nawet na kraniec świata.

Plemiona ogrzych magów dowodzone są przez herszta, który zajmuje się między innymi podziałem łupów (najokazalsze zatrzymując dla siebie). Każde plemię posiada swój własny symbol, który umieszczany jest na chorągwiach, a także na zbrojach i odzieniu. Herszt często tatuuje sobie ten symbol na czole i potylicy.

Ogrzy magowie nie mają w zwyczaju sprzymierzać się z istotami swego rodzaju, jednak nieraz utrzymują własne wojska. Trwa stała rywalizacja pomiędzy ogrzymi nagami, polegająca na konkurowaniu o łupy i trofea. Podczas bitwy ogrzy magowie przewodzą swym wojskom przy użyciu wrodzonych zdolności czaropodobnych. Do najczęściej używanych należy zdolność lotu, niewidzialność, ciemność i rozmaite typy polimorfii oraz czary pozwalające na panowanie nad polem bitwy. Jeśli dochodzi do walki wręcz, używają sejmitarów, biczy i rozmaitych broni orientalnych. W momencie kiedy widzą, że nie mają szans na zwycięstwo, potrafią zamienić się w mgłę i szybko uciec z pola walki. Dzięki zdolności regeneracji, ogrzy mag może odzyskiwać odcięte kończyny, które przyrastają na powrót do ciała, przytrzymane odpowiednio długo przy ranie.

CereborgEdytuj

Brunatny magEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki