Fandom

Sferopedia

Okeanos

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Elysium by Tony Diterlizzi-02615 (1995) TSR AD&D 2ed Planescape-Planes Of Conflict.jpg

Rzeka Okeanos na Elizjum

River Oceanus by Rob Lazzaretti-(1995) TSR - Blood Wars Card Game Base Pack - Battlefield.jpg

Rzeka Okeanos z Gry Karcianej Blood Wars

Okeanos (ang. Oceanus) to wielka rzeka, mająca swe źródła na planie Elizjum. Jej koryto jest szerokie a prąd bystry, powierzchnia łagodna a głębokość większa niż można sobie wyobrazić. Woda jest czysta, słodka i wydziela przyjemny zapach, który można wyczuć już stojąc na brzegu. Mimo tego można w jej biegu spotkać kilka niebezpiecznych prądów a w głębinach żyją różne stworzenia, w tym również drapieżniki.

Okeanos niesie swe wody przez kilka Planów Wyższych. Jego źródła znajdują się w Thalasii, jednej z warstw Elizjum. Stamtąd przepływa przez wszystkie warstwy planu i przekracza granicę, wlewając się do górnej warstwy Ziemi Bestii. Stamtąd dociera do Arborei, gdzie przepływa przez pierwszą warstwę i niknie gdzieś w Ossie, warstwie drugiej.

Choć Okeanos przypomina zwykłą rzekę, nie jest taki. Gdzieniegdzie znika bez śladu, by pojawić się niespodziewanie w innym miejscu bez przerywania biegu. Statek może płynąc z jednej warstwy do drugiej całe tygodnie, podczas gdy inny przebędzie tą drogę przez godzinę. Przekraczanie barier między planami może być żmudne lub wręcz niezauważalne. Okeanos jest popularnym szlakiem handlowym, pełnym żaglowców i galer a nad jego brzegami wyrosły liczne miasta. Podróżnicy zwykle nie mają problemu ze znalezieniem przewoźnika lub wynajęciem łodzi.

Wody Okeanosu zamieszkują wodne nimfy, zwane asrai.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki