Fandom

Sferopedia

Okularon

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Okularon.jpg

Okularon

Okularon to paranoiczna, cudaczna istota kradnąca innym wzrok. Po wytyczeniu swojego terytorium zabiera się za wypędzanie wszystkich mieszkańców, nawet najmniejszych. Obszar może zajmować ledwie kilka komnat w opuszczonym zamczysku. Niemniej dla okularona jego teren to święte tereny łowieckie. Ciało stwora przypomina zgniłozieloną, latającą meduzę bąbelnicę. Pulsuje i drga od wypełniającej go wielkiej ilości gazu. Czasami w napęczniałym tuż pod skórą bąblu powstaje otwór, przez który ze świstem powoli uchodzi gaz. Kilka karbowanych wici zwisa pod unoszącym się cielskiem - ponadziewane są na nie oczy wcześniejszych ofiar okularona. Okularon potrafi ożywiać zdobyte gałki oczne i wysyłać je na obserwację terytorium. Widok takiej latającej gałki ocznej może uświadomić wędrowcowi, że znajduje się w pobliżu siedliska rzeczonego stwora. Do tego momentu okularon też już pewnie dojrzał intruzów i natychmiast zbiera się do ataku, by zabić ich lub przepędzić. Niniejsze istoty mówią podwspólnym i wspólnym. Okularon zwykle zaczyna spotkanie z wielkiej odległości, wysyłając ku przeciwnikom ożywione oczy. Nadlatują one i starają się zaatakować wrogów, uwalniając chmurę wstrętnego okularonowego gazu. Jeśli w walce stworowi zacznie brakować oczu, ukradnie ofiarom więcej, chwytając je mocno i wyrywając mackami gałki oczne.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki