FANDOM

Okularon.jpg

Okularon

Okularon to paranoiczna, cudaczna istota kradnąca innym wzrok. Po wytyczeniu swojego terytorium zabiera się za wypędzanie wszystkich mieszkańców, nawet najmniejszych. Obszar może zajmować ledwie kilka komnat w opuszczonym zamczysku. Niemniej dla okularona jego teren to święte tereny łowieckie. Ciało stwora przypomina zgniłozieloną, latającą meduzę bąbelnicę. Pulsuje i drga od wypełniającej go wielkiej ilości gazu. Czasami w napęczniałym tuż pod skórą bąblu powstaje otwór, przez który ze świstem powoli uchodzi gaz. Kilka karbowanych wici zwisa pod unoszącym się cielskiem - ponadziewane są na nie oczy wcześniejszych ofiar okularona. Okularon potrafi ożywiać zdobyte gałki oczne i wysyłać je na obserwację terytorium. Widok takiej latającej gałki ocznej może uświadomić wędrowcowi, że znajduje się w pobliżu siedliska rzeczonego stwora. Do tego momentu okularon też już pewnie dojrzał intruzów i natychmiast zbiera się do ataku, by zabić ich lub przepędzić. Niniejsze istoty mówią podwspólnym i wspólnym. Okularon zwykle zaczyna spotkanie z wielkiej odległości, wysyłając ku przeciwnikom ożywione oczy. Nadlatują one i starają się zaatakować wrogów, uwalniając chmurę wstrętnego okularonowego gazu. Jeśli w walce stworowi zacznie brakować oczu, ukradnie ofiarom więcej, chwytając je mocno i wyrywając mackami gałki oczne.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki