Fandom

Sferopedia

Ondtland

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Fin.jpg

Bogini Loviatar wraz ze swoim gestorem Aericiem Redsonem, ze skąpanym w zorzy Oziębłym Pałacem w tle.

Ondtland (no. Kraina Zła, sv. Kraina Zła, da. Kraina Bólu) to boska kraina Loviatar na Mungoth na Gehennie. Znajduje się tutaj miasto Aasbern.

CharakterEdytuj

Ból jest wszystkim. Ból wyostrza zmysły i przygotowuje na najgorsze co ma do zaoferowania świat. Osoba nie kłaniająca się przed większą potęgą doznaje tego na co zasłużyła

MocEdytuj

Loviatar, Kochanka Bólu, trzyma biczową dłoń w Ondtland i często się nią posługuje. Nagradza dobrą i złą usługę w ten sam sposób - pociągnięciem dziewięcioma końcami po plecach trepa. Tylko że pozwala żyć dobremu słudze, a obdziera ze skóry tego złego. Nie toleruje żadnych głupców, wymagając pewnego rodzaju lodowatej logiki u swoich sług tak jak sama oczekuje od siebie. Osoba mogłaby rzec, iż jest bystra jak bicz - lecz nie powiedziałby tego w zasięgu jej słuchu; ma poczucie humoru góry lodowej.

OpisEdytuj

Ondtland.png

Mapa Ondtland, z miasteczkami Smertzen i Aabern oraz Mroźnym Pałacem.

Lód i lodowaty ból kształtuje tę krainę. Przytłaczająca forteca wznosi się w środku Ondtlandu; jest to Oziębły Pałac (ang. Frigid Palace), dom samej Loviatar. Jego sterczące granie wyglądają niemal jak udręczone krzyki jej ofiar, a podczas niekończącej się nocy, lodowata poświata cytadeli wznosi się do nieba w dziwnym pięknie, tańcząc w błękitach, czerwieniach i zieleniach przez niebo na wśroś krainy. Jego piękno jest jedną z niewielu zalet przbycia do tej krainy oraz jedną z niewielu ekspresji spoza bólu, na które pozwala sobie Loviatar.

Dnie i noce w Ondtland nie są sobie wcale równe. Światło dnia przybywa na jedną do dwóch godzin, następnie z 22 godzinami najciemniejszej nocy. Wiatr ubija obłoki porządnego śniegu i wyje wokół rynien budynków.

Kraina jest związana lodem tak bardzo aż oddech zamarza na brodzie. Ondtland chroniony jest od okazjonalnych gorętszych miejsc przez wolę Loviatar, a żaden ślad życia nie przetrwa Złowieszcze wilki wędrują po lodowych równinach (choć nawet tutaj, nie są całkowicie płaskie!), i niechaj moce mają w opiece gobliny czy barghesty, które uznają je za dobre wierzchowce.

Mnogość mięsożernych reniferów również tutaj żyje. Ich wielkie stada kroczą przez krainę, podróżując gdzie tylko zapragną. Na szczęście mają niskie morale, toteż trep może je odstraszyć poszukując mięsa, lecz wciąż są wściekłymi przeciwnikami kiedy zmuszone.

Szczeliny lodowcowe są powszechne, a niektóre z nich staczają kilkadziesiąt metrów w sadzawki magmy. Jedynie w odległości 6 metrów od magmy zaczyna się ją czuć. Wciąż, dla kogoś umierającego od wystawienia na lód, obozowanie na wybrzeżach sadzawek magmy brzmi całkiem kusząco.

Turnie i lodowce wyzywają wspinaczy swoją wysokością i stromymi stokami. Podróżniczy śmiałek mógłby również odnaleźć jaskinie zakopane w tych ścianach, choć raczej nie polubił by istot które je zrobiły. Mówi się, iż remorhazy czy yeti czają się w wysokich lodowcach. Lodowce te poruszają się jakby posiadały własny intelekt i znane są z prześlizgiwania się o kilometry w ciągu nocy. Co gorsza, ich lodowe szczeliny otwierają się i zamykają niczym wielkie paszcze, a wielu osób nigdy nie odnaleziono kiedy wpadła do jednej z takich szczelin.

ŹródłaEdytuj

  • On Hallowed Ground
  • Planes of Conflict

Więcej w Fandom

Losowa wiki