Fandom

Sferopedia

Ostrza Szyderstw

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Tam gdzie otwarcie włada tyrania tam swą sekretną walkę toczą Ostrza Szyderstw. Organizacja ta ma na celu ośmieszać, obnażać słabości, upokarzać tyranów i wywoływać bunty przeciwko nim. Na jej czele stoją zawsze chaotyczni dobrzy kapłani, a organizacja woli wpływać na obywateli niż samodzielnie i siłą obalać tyranię. Tropieni jak zwykli przestępcy członkowie organizacji działają w luźnych komórkach, które same do końca nie wiedzą o tym kto wchodzi w skład innych. Porozumiewają się za pomocą listów, gestów, tajemnych znaków i posłańców. Boską inspirację zapewnia Ostrzom ich główny patron Olidammara i inni chaotyczni dobrzy bogowie. Poza tym nie mają żadnej hierarchii i nie spotykają się na "zlotach" organizacji. Komórki liczą od 2 do 12 osób i starają się powstrzymać tyranię na wszelkie możliwe sposoby, zaczynając od prostego ośmieszenia a na wywołaniu buntu, który dla tyrana kończy się śmiercią kończąc. Najczęściej do związku wstępują fachowcy, kupcy, plebejusze, adepci, zbrojni, podrzędni rycerze, wojownicy, tropiciele, łotrzykowie, bardowie, tancerze cieni, skrytobójcy, czarodzieje i zaklinacze, choć wojownicy i paladyni również mogą przystąpić do organizacji by walczyć ze znienawidzonym przez siebie tyranem. Przywódca Ostrzy Szyderstw jest najpotężniejszym spośród wszystkich kapłanów należących do związku i posiada on święty symbol organizacji. Tylko on ma możliwość regularnie sprawdzać podwładnych, pouczać ich oraz zapewnia schronienie przed pachołkami tyranów, gwarantując przy tym darmowe leczenie ( Żaden członek Ostrzy Szyderstw nie ma prawa brać za swoją działalność opłat).

Źródła:

  • Obrońcy wiary. Przewodnik dla kapłanów i paladynów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki