Fandom

Sferopedia

Półbaśniowiec

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pół-baśniowiec.jpg

Półbaśniowy centaur

Półbaśniowcy to potomkowie krótkich romansów oraz schadzek między śmiertelnikami i istotami baśniowymi. Baśniowe stworzenia są ciekawe świata i ludzi, a śmiertelnicy zafascynowani tymi istotami, przez co dają się im skusić. W przeciwieństwie do innych potomków magicznych istot, czyli półniebian, półczartów czy półsmoków, półbaśniowce względnie spokojnie mogą żyć w społeczeństwie śmiertelnych. Niekiedy jednak ich zdolności odziedziczone po przodkach wprawiają ludność w zakłopotanie, a w ostateczności prowadzą do agresji. W społeczeństwie samych istot baśniowych w zasadzie istnieją dwie możliwości, albo półbaśniowec zostanie całkowicie zignorowany, albo zostanie wprowadzony do świata istot baśniowych na pełnych zasadach.

Półbaśniowce są niezależne, tajemnicze i tak samo jak ich baśniowi rodzice, ciekawi świata. Nie ma dwóch identycznych istoty tego typu, każdy z nich jest inny, odzwierciedlając różnorodność i fantastyczność swojego gatunku. Niektóre są piękne, zwiewne i nadobne, a inne ciężkie i brzydkie. Często mają jakieś niezwykle elementy wyglądu, takie jak motyle skrzydła, kwiatowe włosy, klejnotową skórę i inne.

Po istotach baśniowych, półbaśniowiec dziedziczy również niezwykle zdolności, skupiające się na zauroczeniu osób i zwierząt, oraz manipulacją umysłami, a także pomagające w ukrywaniu się i płataniu żartów.

PółnimfaEdytuj

Dziecko nimfy i dowolnego innego humanoida.

PółsatyrEdytuj

Half-satyr.jpg

Półsatyr

Znani ze śledzenia pięknych kobiet, które przemierzały ich lasy, oraz uwodzenia ich za pomocą swoich piszczałek i pieśni, satyry zasłużyły na swoją lubieżną reputację. Często te schadzki skutkują urodzeniem się półbaśniowego syna. Czasami traktowane jako dobrodziejstwo w lokalnych społecznościach, gdzie indziej brane za pomiot piekieł, dzieci te, będące półsatyrami (ang. half-satyr), dzielą z baśniowym ojcem pewne cechy odróżniające go wyraźnie od bardziej ludzkiej matki. Zazwyczaj mają rumiane twarze, w wyjątkowy sposób ułożone kręcone, rude lub czarne włosy oraz mocno wypukłe czoło. Palce stóp są bardzo często zrośnięte ze sobą w taki sposób, że przypominają kopyta. Większość półsatyrów ma niewielkie rogi ledwo widoczne spod kręconych, gęstych włosów. Zresztą podobnie jak ich ojcowie, półsatyry mogą szarżować i atakować za pomocą tych rogów.

Półsatyry dosyć często rodzą się w ludzkich i elfich społecznościach mieszkających w pobliżu gęstych lasów, lecz zdarzają się nawet półsatyry pochodzące od krasnoludów a nawet orków, słyszano nawet o półsatyrach będących dziećmi olbrzymki. Ich nieodłączna więź z muzyką i rytmem sprawia, że niezależnie gdzie są, czy w tawernie z lutnią i piszczałką, czy też na polu bitwy z wojennymi bębnami, zawsze ich muzyka wzbudza emocje w słuchających jej. Kobiety spotykające półsatyrów zazwyczaj są oczarowane ich charyzmatyczną i pierwotną aurą. Dzięki tej pewności siebie i urokowi osobistemu półsatyry mają często pozycje przywódców, lecz równie często ich lekkomyślność sprowadza na nich kłopoty. Baśniowa krew mocno tętni w żyłach półsatyrów, dlatego też traktowane są przez magię czarodziejskiego ludu jako rodowite istoty baśniowe (nawet jeśli do końca nie są nimi). Ta sama krew sprawia, że półsatyry prawie zawsze są chaotycznego charakteru.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki