Fandom

Sferopedia

Półplan Ektoplazmy

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Plan
Półplan Ektoplazmy

Inne nazwy

Rodzaj planu

Półplan

Charakter

Neutralny

Organizacje

brak

Ważni bogowie

brak

Ważne istoty

żywiołaki ektoplazmy

Połączenia

Plan Astralny

Półplan Ektoplazmy (ang. Demiplane of Ectoplasm) jest małym kieszonkowym półplanem obecnym na Planie Astralnym. Jego kopułowy kształt jest podzielony na trzy główne obszary bazowane na terenie. Cały półplan jest dosyć ciemny, jako że zarówno płonąca ektoplazma lub bioluminescencja organizmów zapewniają tu jedyne źródła światła.

Centralna sekcja półplanu jest górzystym regionem utwardzonej ektoplazmy i metali. Ziemia tutaj jest bardzo krucha i postrzępiona, a większość krajobrazu jest jałowa, z wyjątkiem małych krzewów i a porostopodobnych roślin. Aktywny wulkan stoi w centrum tej części półplanu. Podczas gdy jest generalnie spokojna, ma burzliwe erupcje raz na kilka tygodni. Ten obszar cierpi również na trzęsienia ziemi i osuwiska, jako że góry przesuwają się względem siebie. Kominy gorących gazów i białego ognia powszechnie wybuchają daleko od ziemi gdy dochodzi do trzęsień ziemi. Chociaż nieczęste, losowe burze umysłu i aktywne przepływy czasami towarzyszą erupcjom przez ten obszar półplanu.

Kolejna sekcja, lub środkowy pierścień, wydaje się bardzo podobny do posianego wzgórzami, mieszanego lasu. Ten region jest najbardziej stabilnym na półplanie, jako że efekty trzęsień ziemi w centralnym rdzeniu są znacznie osłabione. Ten obszar nie jest również przedmiotem ekstremalnych wiatrów obecnych w zewnętrznym pierścieniu lub wysoko na niebie. Generalnie, jeśli ktoś szuka azylu od nieprzyjaznych aspektów środowiska półplanu, jest to region by go znaleźć.

Zewnętrzny pierścień daje drogę od lasu do bagna. Ziemia staje się gąbczastą, a płynna ektoplazma formuje zalewisko. Niskie drzewa winorośle są powszechne, można też znaleźć stojące sadzawki kwasowej ektoplazmy. Podróżnicy szybko uczą się wykryć sadzawki kwasu, ponieważ często wydzielają słabą poświatę. Ten obszar jest również ruminowany silnymi wiatrami. Kilka razy dziennie, huragan będzie przedzierał się przez tą sekcję, wiejąc nad drzewami i wysyłając duże ilości płynu w powietrze. Ten wiatr jest wystarczająco silny by przenieść pozostawione bez nadzoru obiekty, takie jak poszukiwaczy przygód. Z pozytywnej strony, poryw wiatru trwa często tylko kilka minut.

Zewnętrzna krawędź półplanu jest łatwa do znalezienia. Ściana płonące ektoplazmy rozciąga się od powierzchni ziemi i tworzy łuk poprzez cały półplan w kształcie kopuły. Podejście w zasięg 3 metrów od tej ściany powoduje obrażenia od ognia, kontakt ze ścianą powoduje ciężkie obrażenia od ognia. Ściana płonie w głębokim czerwonawym odcieniu, oddając odrobinę światła i zapewniając półplanowi odpowiednik światła gwiezdnej nocy.

Innymi niż zagrożenia które można tu znaleźć, głównymi zmartwieniami podróżników jest brak jedzenia lub wody. Środowisko obecne tutaj bazuje na ektoplaźmie i psionicznej energii; rodzima populacja żywi się nimi. Więc, jeśli grupa życzy sobie złożyć wizytę, musi przynieść własne własne źródło składników odżywczych lub stawić czoło głodowi.

Ektoplazmatyczne połączeniaEdytuj

Obecnie, istnieją tylko dwie ustalone drogi by osiągnąć Półplan Ektoplazmy. Trzecia metoda istnieje, lecz nie jest totalnie niezawodna.

Pierwszą z nich jest znalezienie granicy którą dzieli z Planem Astralnym. Na Planie Astralnym, wygląda jak 3 metrowy okrągły dysk zielonkawego ognia. Ten ogień jest zewnętrzną krawędzią półplanu, który jest płonącą ektoplazmą. Podróż przez ten punkt przejścia powoduje ciężkie obrażenia of ognia i osadza śmiałka na szczycie kopuły. Jeśli stworzenie nie potrafi latać, spada kilka tysięcy stóp do czekających ust aktywnego wulkanu. Poza obrażeniami od upadku otrzymuje ciężkie obrażenia od ognia póki nie wyjdzie z ektoplazmatycznej lawy. Ta droga wydaje się być fatalna dla nieprzygotowanych.

Druga droga prowadzi przez portal ustanowiony przez królową githyanki. Githyanki natknęły się na ten półplan dawno temu i teraz używają go jako źródło czystych materiałów. Ich portal łączy jedno z ich miast na Planie Astralnym z fortecą którą posiadają na półplanie.

Trzecia metoda wymaga użycia psioniki. Półplan może zostać osiągnięcie przez użycie zmiany planu, lecz tylko jeśli jednostki są w ektoplazmatycznej formie lub jest zamknięty wewnątrz ektoplazmy. W dodatku, jeśli część grupy nie może połączyć rąk, muszą być połączeni umysłami z manifesterem zmiany planu. Problem z tą metodą jest taki że nie jest całkowicie trafna. Ci próbujący podróży mają jedynie 30% szansy na osiągnięcie półplanu. W innym przypadku grupa odnajduje się na Planie Astralnym.

Mieszkańcy Edytuj

Półplan Ektoplazmy jest domem wielu 'roślinnych' i 'zwierzęcych' form życia, choć wszystkie są złożone z ektoplazmy i metali. Podczas gdy większość tych stworzeń jest małych i nieszkodliwych, niektóre stanowią zagrożenie dla podróżnych. W górzystym centralnym regionie, zarówno żyjące żelazoplazmy, jak i srebrzyste pająki są znajdowane, podczas gdy żywiołaki ektoplazmy generalnie trzymają się bagnistego zewnętrznego pierścienia. Ekto fragmenty znajdują się niemal wszędzie na planie, dryfując wraz z wiatrami.

Jedynym innym niebezpiecznym spotkaniem z jakim gość prawdopodobnie się zmierzy jest obecność githyanki. Githyanki postrzegają ten półplan jako swój, mają tendencję postrzegania gości jako intruzów i obchodzą się z nimi jako takimi.

Srebrzyste pająki: Przypominające normalne pająki, te kryształowe stworzenia wyglądają jakby zostały wyrzeźbione jako perwersyjny rodzaj sztuki, lecz są żyjącymi stworzeniami. Niepewne jest jak to robactwo powstało, lecz jest dość powszechnym widokiem na Półplanie Ektoplazmy.

Ekto fragmenty: Przypominające małe unoszące się kule mazi, ekto fragmenty są tworzone przez ukrytą psioniczną energię obecną na Półplanie Ektoplazmy. Mała porcja planu staje się naładowana energią o formuje ekto fragment.

Żywiołaki ektoplazmy: Generalnie znajdowane na Półplanie Ektoplazmy, żywiołaki ektoplazmy mogą zostać spotkane wędrując gdziekolwiek przy rzadkich okazjach. Istnieją pogłoski o psionach i zaklinaczach którzy odkryli sposoby ich przyzwania.

Żyjąca żelazoplazma: W swoim naturalnym stanie, żyjące żelazoplazmy wyglądają jak duże sadzawki rtęci około 3,7 metra średnicy. Ponieważ żywi się psioniczną energią, wydaje się niemal jak w domu na tym planie.

Smoki ektoplazmatyczne

LokacjeEdytuj

Ginden BaliEdytuj

Ginden Bali jest fortecą githyanki położoną na Półplanie Ektoplazmy, i została nazwana po jednym który oryginalnie odkrył półplan. W każdym momencie, jest tu umiejscowiony pełen regiment githyanki, za wyjątkiem ich smoków. Z jakiegoś powodu, czerwone odmawiają przyjścia do tego miejsca, odmawiając również wyjaśnienia dlaczego. Oprócz githyanki, mieści się tu kilkaset niewolników mieści spośród mieszanych raz. Niewolnicy są używani zarówno do wydobycia jak i transportowania surowych materiałów i żywności przez portal.

Stacjonujące tu githyanki często zostają tylko trzy miesiące na raz przez różnicę przepływu czasu od Astralu.

Ginden Bali jest pokaźną fortecą na której githyanki użyły znanych im psionicznych mocy by wzmocnić ją latającym usprawnieniem, trzymać fortecę od ziemi i by uniknąć trzęsień ziemi. forteca używa swojej leniwej lokacji i zwodzonych mostów by zminimalizować efekt wiatrów. Forteca dryfuje w przybliżeniu 15 metrów nad powierzchnią i ma trzy 60-metrowe mosty zwodzone stworzone z ektoplazmy która może być rozszerzona na powierzchnię.

Ruiny RokeholdEdytuj

Długo zanim githyanki przybyły do tego półplanu, wielka krasnoludzka kopalnia istniała głęboko pod powierzchnią. Część mówi że rozszerzyła się do samych krawędzi półplanu. Legendy opisują okres gwałtownych erupcji i trzęsień ziemi, które zawaliły większość tuneli i zniszczyły krasnoludzką twierdzę wraz z portalem który łączył półplan z krasnoludzką ojczyzną. Okazjonalnie kamienie które noszą imię Rokehold lub Roke zapisane w starożytnych krasnoludzkich ruinach są znajdywane i są odkrywane przez trzęsienia ziemi i wydobycie. Nikt nie wie dlaczego krasnoludy opuściły półplan.

ZjawiskaEdytuj

  • Drzewo Canath

To małe drzewo rośnie do około 3,7 metra wysokości, a jego liście są podobne kształtem do tych klonu. Często rośnie w gajach od dziesięciu do dwudziestu drzew, a każde drzewa ma na sobie dwa do pięciu owoców. Owoc Canath jest właściwie kryształowym kołem, który jest wysoko ceniony przez psionów. Owoc Canath przechowuje psioniczną energię która może zostać wykorzystana przez psion w ten sam sposób w jaki psion wykorzystałby moc kryształowego kondensatora.

Początkowo owoc Canath jest mlecznie biały w kolorze. Wraz z dojrzewaniem rośnie ciemniejszy w kolorze, a jeśli pozwoli zostać mu się na drzewie pełen rok, owoc staje się nieprzezroczystym strąkiem i wypuszcza parę skórzastych skrzydeł. W pełni dojrzały owoc spada z drzewa, a psioniczna energia w nim pozwala mu na lot w lodowym kierunku do 1600 metrów. Owoc błądzi na przód póki w coś nie uderzy lub straci energię i upadnie na ziemię. Podczas gdy owoc może zostać użyty gdziekolwiek, nasiona same w sobie nie mogą. Nasiona drzewa Canath zakiełkują tylko posadzone na półplanie.

Przez zbieranie owoc Canath, psion posiada źródło psionicznej energii do późniejszego użycia, podobnego do użycia kryształowych zasobników. Psion może użyć punkty mocy z niego by aktywować moce, przedmioty, lub psionicznych metod walki. Owoc może zostać użyty tylko raz choć, jeśli użyje 7 punktowy owoc by aktywować moc 3 poziomu, reszta punktów jest stracona. Po użyciu owoca, kruszy się na pył.

WłaściwościEdytuj

  • Normalna grawitacja
  • Normalny czas
  • Skończony
  • Zmienny morficznie
  • Brak cech żywiołów i energii
  • Umiarkowanie ukierunkowany na neutralność
  • Wzmocniona psionika

Źródła: Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki