Fandom

Sferopedia

Płatek

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Petal.jpeg

Płatki

Te malutkie istoty baśniowe często działają jako słudzy, posłańcy lub orszak dla większych lub bardziej prestiżowych istot baśniowych, włączając rusałki i driady. Gdy nie są w usługa to innych istot baśniowych, mają tendencję do grupowania się w pobliżu niektórych potężniejszych roślinnych stworzeń (takich jak drzewiec) dla ochrony. Podczas gdy istoty niebędące baśniowymi mogą postrzegać płatki jako złośliwe utrapienie, płatki wiedzą że robią tylko to co jest słuszne i właściwe. Każdy podróżny i poszukiwacz przygód potrzebuje korzyści spokojnego snu. Wszyscy powinni obudzić się odświeżeni i otoczeni przez piękno. Jako ich sposób wykonania tej filozofii, płatki śpiewają podróżnym do snu. Wtedy zdejmują zbroje, bronie i ekwipunek swoich śpiących ofiar, układając je w pobliżu. (Płatki nigdy niczego nie kradną; dla płatka, uczynienie tego byłoby bezprawnym działaniem.) Gdy już pozbawią podróżnego z jego ekwipunku, odziewają postać w ubranie złożone z liści i kwiatów, zdobiąc go pięknymi girlandami. Po tym płatki pozostawiają swoją ofiarę obudził się odświeżony i w idyllicznym środowisku. Podczas gdy działania płatków mogą być kapryśne i niewinne, poszukiwacze przygód mogą sobie uświadomić że prawdziwy kłopot leży nie w samych płatkach, lecz w niebezpiecznych stworzenia które mogą również zamieszkiwać obszar. Drapieżniki i niegodziwcy są dość szczęśliwi biorąc przewagę z okazji zapewnionych im przez płatki. Kolor skóry płatka przypomina kolor kwiatu, w zakresie od bladych pasteli do wibrującej czerwieni i żółci. W miejscu włosów na szczycie ich głowy, posiadają kwiaty. Są często w innym odcieniu lub kolorze niż ich skóra. Często kwiaty mają różne barwy, czasami z bledszymi koniuszkami lub środkami, lub nawet cętki lub paski. Ich skrzydła są tego samego odcienia i wzoru jak ich kwiaty. Typowy płatek mierzy 0,3-0,5 metra wysokości i waży 1,4 kilograma. Płatki mówią leśnym i wspólnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki