Fandom

Sferopedia

Pałac Ambara

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pałac Ambara (ang. Ambar's Palace) jest siedzibą frakcji Wyznawców Źródła na Planie Eterycznym.

Teraz, nie każdy w Sigil wie, iż frakcje utrzymują fortece czy osiedla wokół na planach jako ucieczki od kriegstantzu (niekończącej się filozoficznej wojny o serca i umysły wszystkich Klatkarzy) czy też jako twierdze dodatkowych zapasów, żołnierzy i wsparcia. Toteż jeśli Kuźnia Wyznawców jest sekretem, co Bogowcy utrzymują jako swój dom z dala od Sigil?

Odpowiedzią jest Pałac Ambara, który spoczywa na wyspie stabilnego eteru w Głębokim Eterze. W rzeczywistości faktol Wyznawców mieszka w tej masywnej strukturze stali i szkła, polegając na portalach tego miejsca prowadzących go do Sigil i spraw kierowania frakcją każdego dnia. Kompleks jest czymś więcej niż zwykłym pałacem faktola; jest on masywną strukturą wielu skrzydeł i dostatecznej przestrzeni by wiele osobistości (a nawet zwykłych pracowników) Wielkiej Kuźni Sigil mogło tutaj żyć.

To schronienie jest prawdziwie jednym z cudów Głębi. Długie doświadczenie Wyznawców z wyrobami metalicznymi stworzyło wstrząsające dzieło sztuki: gotycki styl pałacu odzwierciedlone w jego skrzydłach o wysokich sufitach, zawiłych sklepieniach gwiaździstych i witrażowymi okiennicami. Lecz Ambar - półelf pochodzący z Zewnętrza - dodał swoje własne szlify by zamienić tę wyspę w miniaturowy raj. Wszystkie dekoracje wewnątrz odzwierciedlają elficką wrażliwość, poprzez umiejscowione wszędzie pozłacane umeblowanie, dzieła sztuki i delikatne wazy. Wypełnione kwiatami ogrody rozkwitające wokół samego pałacu, wystarczająco luksusowe by sprawić by gość zapomniał o tym, iż znajduje się w Eterze.

W przeciwieństwie do wielu twierdz frakcyjnych, ludzie z Pałacu Ambara witają gości z otwartymi ramionami. Nie mają do ukrycia żadnych sekretów, a goście mogą odnaleźć spoczynek, schronienie, posiłek, a nawet uzdrowienie za niewielki koszt czy cenę dobrze opowiedzianej opowieści. Odkrywca powinien spodziewać się usłyszeć niezłą porcję o wierzeniach Bogowców i samorealizacji oraz wstąpieniu, lecz spodziewać się można tego jedynie w domu ich faktola.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

  • Factol's Manifesto
  • Guide to the Ethereal Plane

Więcej w Fandom

Losowa wiki