Fandom

Sferopedia

Parai

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Visilight.jpg

Parai znany także jako Wizjobłysk

Parai.jpg

Parai

"Twoja wiedza jest wielka.

Teraz przygotuj się na stanie się doskonałym."

Parai do czarodzieja Pierwszaka

Parai (ang. Parai) lub Wizjobłsk (ang. Visilight) jest pochodzącą z Mechanusa istotą, odzianą w długą do samej ziemi, czarną suknię, która idealnie dopasowana jest do kształtu jej ciała. Czarne ubranie ostro kontrastuje z kredową bielą skóry, którą widać jedynie na odsłoniętych, gładkich dłoniach oraz twarzy. Na miejscu twarzy spoczywa porcelanowa maska, która jest jedyną widoczną częścią głowy. Patrząc na te osobliwe stworzenie, odnosi się wrażenie, jakby było ono puste w środku.

Najdziwniejszą cechą parai jest kula białego lub jasnożółtego światła, która unosi się w zagłębieniu porcelanowej maski. Rzuca ona światło poprzez otwory w oczach i ustach maski, a także oświetla obszar znajdujący się za istotą. Siwobrodzi uważają, że to właśnie świetlista kula jest świadomą i czującą częścią parai.

Jeżeli parai zginie, dociekliwi śmiałkowie odkrywają, że stworzenie jest wewnątrz całkowicie puste, a czarna suknia zawiera w sobie jedynie powietrze. Po tym jak istota kończy swój żywot, porcelanowe dłonie i maska rozsypują się na drobny proszek.

WalkaEdytuj

Podczas walki parai używa swoich porcelanowych dłoni do walki wręcz lub też posyła wrogom przerażające spojrzenie, które wysysa z nich siły witalne. Podczas, gdy światło unosi się wewnątrz maski, pięści stworzenia są twarde niczym stal, a każdy cios może zakończyć się zmiażdżeniem lub nawet zniszczeniem celu. Parai posiada zdolność regeneracji własnego zdrowia, poprzez wysysanie energii z ciał pokonanych wrogów.

Jednak najbardziej przerażającym atakiem, jaki może stosować parai jest asymilacja, która jest jedyną, znaną metodą, dzięki której parai mogą się reprodukować. Kiedy parai upatrzy ofiarę wyróżniającą się pięknem, siłą i inteligencją, zacznie nieustanne łowy, które będą miały na celu przyłączenie jej do swojej rasy. Wybór ofiary przebiega ostrożnie i kończy się dopiero wówczas, gdy parai ma pewność, że upatrzona jednostka posiada cechy, które są pożądane u jej rasy.

Metoda, za pomocą której dokonuje się asymilacji przebiega następująco: Po pierwsze, parai osacza swoją ofiarę. Światło ducha wzlatuje ponad porcelanową maskę, pozostawiając resztę ciała, które wówczas staje się jedynie pustą skorupą, nadal jednak kontrolowaną przez świetlistą kulę. Po krótkim czasie zarówno porcelanowa maska, jak i dłonie stają się lepkie i plastyczne. Wówczas wystarczy, że ofiara pozwoli się oblepić osobliwym elementom ubioru, a proces transformacji w nową istotę parai, rozpocznie się na dobre.

Całkowita transformacja w nową istotę parai trwa do trzech dni i jedynie wówczas istnieje możliwość jej przerwania. (Jedynymi znanymi sposobami na odwrócenie procesu asymilacji są potężne czary kapłańskie.) Niezależnie od tego, czy skorupie ciała uda się zasymilować ofiarę, światło parai stworzy w przeciągu jednej doby nowe ciało, identyczne do tego, używanego uprzednio. Podobno niewielkie pozostałości po ofierze, można dostrzec w nowo powstałej parai, lecz są to zazwyczaj jedynie słabo dostrzegalne cechy dawnej aparycji.

Środowisko/SpołecznośćEdytuj

Parai organizują się w grupy liczące do pięciu istot, lecz czasami zdarza się też spotkać na swej drodze pojedynczą jednostkę, która zajmuje się realizacją własnych celów. Społeczeństwa parai nie istnieją, gdyż wszystkie jednostki zdają się być równe, a podczas zgromadzenia się większej ich grupy, działają one tak, jakby kontrolowane były przez jeden umysł.

Nie wiadomo, gdzie znajduje się centralna inteligencja sterująca poczynaniami parai, jeżeli w ogóle taka istnieje. Być może jest to pojedynczy byt lub niematerialna świadomość , która spaja całą rasę w jedność. Niezależnie od tego, kto lub co kontroluje poczynaniami tych istot, nikt jeszcze nie zdołał odkryć w jaki sposób można manipulować lub zniszczyć tą łączność.

BionomiaEdytuj

Parai można spotkać jedynie na Mechanusie, gdzie starają się uczynić wszystkie rzeczy doskonałymi i zorganizowanymi, na swoje podobieństwo. W celu realizacji tego zamierzenia, każda z parai poluje na osoby o podobnym potencjale i przekształca je w kolejne istoty ze swojej rasy. Parai nie często używają mowy, a jeżeli już to czynią, słowa wypowiadają jedynie szeptem.

Do naturalnych wrogów parai można zaliczyć modrony, które mają własną wizję doskonałości i harmonii. Często też parai decydują się na wyssanie sił życiowych z modronów, co też nie przyczynia się do ocieplenia stosunków, między tymi rasami. Modrony powyżej kasty kwadronów są w stanie bez większych problemów zniszczyć parai. Porwanie przez parai zalicza się do nieczęstych sytuacji, kiedy to społeczność modronów, traci swoich członków.

Wszyscy obieżysferzy, którzy podróżują przez Mechanusa muszą uważać na zasadzki zastawiane przez te podstępne istoty. Jedynym znanym sposobem na ucieczkę od ich sideł, jest jak najszybsze opuszczenie Mechanusa, gdyż parai nie zapuszczają się poza granicę swojego macierzystego planu. Oczywiście może zdarzyć się wyjątek, wówczas, gdy upatrzą sobie szczególnie atrakcyjny kąsek do asymilacji…

ŹródłaEdytuj

  • Planescape - Planes of Law
  • Monster Manual III

Więcej w Fandom

Losowa wiki