Fandom

Sferopedia

Per

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Per.jpg

Per - wizja Tony'ego DiTerlizzi

Perowie to strażnicy portali na Planach Wyższych. Mają postać niezłomnych, muskularnych wojowników, najczęściej ludzi. Noszą brązowe lub stalowe zbroje o bogatej ornamentacji i wielkie hełmy przyozdobione pióropuszami. Uzbrojeni są w inteligentne miecze zimna. Choć nie są źli, sprawiają wrażenie zawziętych i ponurych. Perowie mówią językami, które znali za życia i wspólnym. Ich oczy mają magiczną zdolność prawdziwego widzenia. Większość spośród tych gestorów jest bezgranicznie oddana swojej misji. Wszyscy mają pewnego rodzaju telepatyczne połączenie z bóstwami zamieszkującymi strzeżony przez nich plan. Jeżeli są zagrożeni, moce zwykle wysyłają posiłki, by bronić zaatakowanego portalu. Perowie są bardzo ograniczeni w możliwościach użycia siły. Mogą walczyć tylko w słusznej sprawie, broniąc swego posterunku. Nie wolno im również opuszczać okolic strzeżonych portali. Wykorzystują to rozmaite mefity, rusałki i inne psotne stworzenia, urządzając sobie żarty ich kosztem. Na perów wybierane są duchy istot, które za życia wykazały się wiernością i lojalnością wobec swych panów i misji. Powierzenie funkcji strażnika portalu jest dla oczekującego wielkim zaszczytem. Bogowie Planów Wyższych tworzą ich według zapotrzebowania, przy tworzeniu nowych portali lub na miejsce poległych.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I

Więcej w Fandom

Losowa wiki