FANDOM

636284761242432825

Pierścień spadających gwiazd w piątej edycji D&D

Pierścień ten inaczej działa w półmroku lub na otwartym terenie w nocy, a inaczej pod ziemią czy w pomieszczeniach. W nocy i pod otwartym niebem oraz na obszarach, gdzie panują ciemności lub półmrok, właściciel pierścienia może wypowiedzieć słowo rozkazu, by wykorzystać następujące moce pierścienia spadających gwiazd.

  • Tańczące światła (raz na godzinę);
  • Światło (dwa razy na noc);
  • Piorun kulisty (specjalna, raz na noc);
  • Spadające gwiazdy (specjalna, trzy razy w tygodniu).

Pierwsza moc specjalna, piorun kulisty, powołuje do istnienia od jednego do czterech piorunów kulistych – ich liczbę określa osoba mająca pierścień na palcu. Te świecące kule wyglądają niczym tańczące światła i właściciel przedmiotu kontroluje je w taki sam sposób. Pioruny kuliste mają zasięg 36 metrów i chwilowy czas działania. Co chwilę kulę można poruszyć o 36 metrów. Wszystkie mają średnicę 90 centymetrów. Każda istota, która zbliży się do kuli na odległość 1,5 metra, powoduje wyładowanie i otrzymuje obrażenia od elektryczności zależne od liczby stworzonych piorunów. Po aktywacji tej mocy pioruny mogą być powołane do istnienia w dowolnym momencie aż do wschodu słońca (w tej samej chwili można uwolnić nawet kilka z nich). Druga moc specjalna, spadające gwiazdy, tworzy świecące pociski o ognistych ogonach. Każdego tygodnia właściciel pierścienia może powołać do istnienia trzy spadające gwiazdy – wszystkie naraz lub pojedynczo. Pociski zadają obrażenia i wybuchają w fali (jak kula ognista), zadając dodatkowe obrażenia wszystkim w promieniu 1,5 metra. Każde stworzenie, które trafi spadająca gwiazda, otrzymuje całkowite obrażenia zarówno od uderzenia, jak i wybuchu (chyba że powiedzie mu się rzut obronny na refleks). Istoty, które znajdują się tylko na obszarze eksplozji, otrzymują natomiast spowodowane przez nią rany – całkowite lub 1/2, jeśli powiedzie im się rzut obronny na refleks. Moc ma zasięg 21 metrów. Spadające gwiazdy wybuchają na granicy obszaru eksplozji, chyba że wcześniej trafią jakieś stworzenie lub przedmiot. Zawsze poruszają się po linii prostej, i każda istota znajdująca się na torze ich lotu musi wykonać rzut obronny na refleks – nieudany oznacza trafienie. W budynku, w nocy lub pod ziemią pierścień spadających gwiazd posiada następujące właściwości.

  • Płomienna otoczka (dwa razy dziennie);
  • Deszcz iskier (specjalna, raz dziennie).

Wspomniana moc specjalna ma postać unoszącej się w powietrzu chmury purpurowych iskier. Ów niezwykły obłok formuje łuk o szerokości 3 metrów, długości 6 metrów i środku w pierścieniu. Istoty, które znajdą się w tym obszarze, otrzymują obrażenia, chyba że mają na sobie metalową zbroję lub dzierżą metalową broń, wtedy bowiem rany wzrastają.

ŹródłaEdytuj

  • Przewodnik Mistrza Podziemi