Fandom

Sferopedia

Plan Energii Negatywnej

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Plan
Elemental Plane of Negative Energy.jpg
Obieżysferowie podróżują przez plan Negatywnej Energii chroniąc się przed jego złym wpływem oraz tubylcami jak widoczny xag-yi
Plan Energii Negatywnej

Inne nazwy

księga umarłych, plan śmierci

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Grabarze, Pierwotni, Straż Zagłady

Ważni bogowie

Sziwa, Toldoth

Ważne istoty

bezcieleśni nieumarli, xag-yi

Połączenia

Sól, Popiół, Próżnia, Pył

108512tych5y.jpg

Ponura Ostoja

Plan negatywnej energii jest jednym z planów wewnętrznych. Nazywany jest Planem Śmierci, Wysysającym Życie, Niszczejącym Duszę. Wszystko co jest przeciwne, antyetyczne do życia, antyegzystencja albo najzwyklejsze zniszczenie, pochodzi stąd. Nie ma tutaj konfliktu pomiędzy dobrem, a złem, prawem, czy chaosem. Jest tylko sprawa życia przeciwko śmierci, egzystencji przeciwko anihilacji, bytu i niebytu. Stąd pochodzi wszelka moc śmierci, niszczenia, gnicia i rozkładu. Tutejsze warunki są bardzo przyjazne dla nieumarłych. Jest wyjątkowo ciemno, zmysły są przytłumione i nie ma czym oddychać. Barwy są czarno-białe, przyćmione i wypaczone w mrugającym świetle osłabionych latarni, czy pochodni. Plan wysysa i pochłania moc ze wszystkiego. Ogień gaśnie, kamień zmienia się w pył, woda wysycha, powietrze staje się rzadsze. Obecna tu moc wysysa życie z każdej przybyłej istoty, niszcząc jej ciało i duszę. Frakcja Straży Zagłady uwielbia to miejsce i uważa za obraz ostatecznego losu Wieloświata. Grabarze posiadają tu swoją główną kwaterę, zwaną Fortecą Duszy.

Plan energii negatywnej znajduje się na przeciwko planu energii pozytywnej.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Ruch jest tutaj napędzany siłą woli a oddychanie musi zostać zapewnione przez aparat z zapasem tlenu (zaklęcia transmutujące powietrze nie działają). Plan ten wysysa energię życiową z niechronionych istot, pozostawiając jedynie wysuszone skorupy, przeobrażone w nieumarłych i niemożliwe do wskrzeszenia. Dusze po prostu rozpadają się w nicość. Do przetrwania konieczny jest czar ochrony przed negatywną energią.

Czary przywołujące sięgają do planów Soli, Pyłu, Popiołu i Próżni. Zaklęcia raniące zadają najwyższe możliwe obrażenia a uzdrawiające - najniższe. Utworzona tu materia rozpada się w nicość po kilku chwilach.

Mieszkańcy Edytuj

Plan negatywnej energii jest nieprzyjaznym dla wszelkiego życia miejscem, dlatego mieszkają tu głównie istoty zrodzone z tej energii oraz nieumarli.

Stworzenia planu energii negatywnej: czarna kula, drelb, dziwo kości, licz, ponury żniwiarz, negatywny fundamental, cień nocy, piaskowa narzeczona, spektra, suelski licz, trilloch[1], upiór, wampirzy pomiot, wyrd, xag-yi[2], zjawa, śluz pustki[3], stworzenie entropiczne[3], widmo kuli, kościopająk, powolny cień.

Zjawiska Edytuj

Lokacje Edytuj

  • Serce Śmierci - Najlepiej znanym miejscem położonym w jednym z głównych obszarów spokoju jest Serce Śmierci - całe miasto zbudowane we wnętrzu pustej, metalowej o średnicy ponad półtora kilometra. Ta sfera przydryfowała tu z dawno wymarłego alternatywnego Planu Materialnego. Choć tereny na zewnątrz powłoki posiadają cechę mniejszej dominacji negatywnej energii, wnętrze jest całkowicie wolne od strasznych, wysysających energię wpływów planu. Nie ocaliło to jednak mieszkańców. Miasto założono z myślą o eksperymentalnym stworzeniu utopijnej społeczności. Pierwotnie nazywano je Sercem Pustki i tajemniczy mistrzowie, którzy za tym wszystkim stali, chcieli, by jego mieszkańcy nie zostali skażeni przez istoty i filozofię z zewnątrz. W rzeczywistości dość szybko opanowali je nieumarli, pożerając ciała i dusze żyjących tu studentów. Teraz wieże i place są puste, jeśli nie liczyć nieumarłych najeźdźców. Znaleźć tu można wszelkie rodzaje tych potworów: nie tylko wysączające energię upiory, spektry i widma, ale i bardziej prymitywne szkielety, zombie czy mumie.
  • Forteca Duszy - siedziba frakcji Grabarzy stanowiąca dryfującą cytadelę dla kontemplujących Grabarzy, schronienie dla podróżników oraz posiadająca portal do Sigil.
  • Ponura Ostoja

Połączenia Edytuj

Plan energii negatywnej graniczy z czterema żywiołami głównymi, z którymi tworzy plany czterech pseudożywiołów.

Bóstwa i Moce Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Księga Potworów III
  2. Księga Planów
  3. 3,0 3,1 Planar Handbook

Źródła Edytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej w Fandom

Losowa wiki