FANDOM

Plan
Plan Energii Pozytywnej

Inne nazwy

Plan Życie, Krzepkość, Wigor, Życiowa Energia, Dusza, Duch, Chi, Chakra, Kundalini

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Ważni bogowie

Elishar

Ważne istoty

xeg-yi, energony duchowe

Połączenia

Plan Energii Pozytywnej jest jednym z planów wewnętrznych. Nazywany jest Planem Życia, Krzepkością, Wigorem, Życiową Energią, Duszą, Duchem, Chi, Czakrą, czy Kundalini, (nazw tych jest o wiele więcej). To miejsce tworzenia, skąd wszystkie rzeczy biorą swoje piękno, wartość i prawdziwą egzystencję. Nie ma tu ziemi, wody ani nieba; jest tylko energia. Wszystko co się rodzi, co powstaje, bierze się stąd. Konstrukty i golemy w chwili zakończenia ich tworzenia otrzymują iskrę mocy z tego miejsca. Nowo narodzone dziecko i nasionko drzewa również. Wydawać by się mogło, iż jest to miejsce przyjazne dla życia. Nie jest to prawdą. Zbyt duża ilość energii jest równie groźna, jak jej brak. Każda pozbawiona ochrony istota żywa zagrożona jest przesyceniem mocą, co jest efektem równie śmiertelnym, jak jej wyssanie.

Na tym planie istnieje tylko wiecznie trzeszcząca energia, w której rozbłyskach powstają nowe rzeczy. Tutaj mają też źródło lecznicze czary. Nie ma tu nic, prócz oślepiającego białego blasku, który nierozważnym wędrowcom niesie ślepotę i śmierć. Podróż przez ten plan można porównać do żeglugi przez niezmierzony ocean elektryczności.

Plan energii pozytywnej znajduje się na przeciwko planu energii negatywnej.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Ruch na tym planie napędzany jest czystą siłą umysłu. Największym zagrożeniem jest przeładowanie energią. Każdy obieżysfer, który przybywa na ten plan zostaje przesiąknięty jego życiową mocą, wskutek czego co kilka minut otrzymuje tymczasowe punkty wytrzymałości. Jeśli ich ilość przekroczy dwukrotność żywota istoty, ginie ona w eksplozji, jej ciało zostaje rozerwane i rozsadzone przez energię tworzenia. Zabezpieczeniem przed tym efektem jest czar ochrony przed pozytywną energią. Ponadto każdy wędrowiec musi zapewnić sobie aparat umożliwiający oddychanie. Powietrza brak a czary transmutujące nie działają.

Zaklęcia przywołujące sprowadzają istoty z planów Blasku, Minerału, Pary, i Błyskawic. Stworzona tu materia po kilku chwilach zostaje zniszczona w wybuchu nieszkodliwego światła. Czary raniące zadają na tym planie najmniejsze z możliwych obrażenia.

Mieszkańcy Edytuj

Plan Pozytywnej Energii nie jest do końca przyjaznym miejscem.

Energony: xag-ya[1].

Duchowe: duszopijcy, grabieżcy dusz, żniwiarze dusz.

Kryształowe krzykacze, lśniącoskórzy[2], rawidy[3], lumi, stworzenia energiczne[4].

Zjawiska Edytuj

Lokacje Edytuj

  • Hospicjum - Latająca cytadela położona w strefie przybrzeżnej, otoczona skalnym wypiętrzeniem, które osłania budynek przed gwałtownymi falami energetycznymi. Samo Hospicjum i teren w promieniu 90 metrów posiadają cechę mniejszej dominacji pozytywnej energii, choć czasem trzeba przemieszczać całą konstrukcję, aby te warunki utrzymać. Hospicjum to siedziba małej społeczności świętych rycerzy i uzdrowicieli, którzy oddali się sztuce leczenia. Sława zakonu jest legendarna.

Zjawiska Edytuj

Pole ożywieniaEdytuj

Ożywia pobliskie przedmioty, tworząc ożywione przedmioty.

Strefy przybrzeżneEdytuj

Wybuch energiiEdytuj

Połączenia planu energii pozytywnej Edytuj

Plan energii pozytywnej graniczy z czterema żywiołami głównymi, z którymi tworzy plany czterech pseudożywiołów.

Granica pozytywnej energii z

Bóstwa i boskie byty Edytuj

Bogowie nazywają ten plan Studnią Życia. Śmiertelnicy również wykorzystują nieskończone zasoby planu do konstrukcji golemów i im podobnych.

PrzypisyEdytuj

  1. Księga Planów
  2. Księga Potworów II
  3. Księga Potworów
  4. Planar Handbook

Źródła Edytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki