Fandom

Sferopedia

Plan Parażywiołu Dymu

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Mało znany i rzadko nawiedzany, Plan Parażywiołu Dymu leży pomiędzy planami Powietrza i Ognia. Podobnie jak ten pierwszy jest ubogi w stałą powierzchnię, podobnie jak drugi jest gorący, choć nie palący. Powietrze pełne jest kłębiących się chmur siarki i trujących gazów, co uniemożliwia oddychanie bez odpowiednich filtrów. Gazy są nieco rzadsze przy granicy z Planem Żywiołu Powietrza. W piątej edycji D&D zastępuje go Plan Popiołu.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Kierunki i sposoby poruszania się są tu takie same, jak na Planie Żywiołu Powietrza - dół i góra zależą od punktu widzenia istoty i przydatna jest umiejętność lotu. Najczęściej spotykanymi kieszonkami są bańki czystego powietrza i przelewające się leniwie rzeki ognia. Bryły ziemi spotykane są niezwykle rzadko, nie ma więc możliwości wznoszenia budowli, chyba że trafi się na wielką grudę żużla pochodzącą z Planu Pseudożywiołu Popiołu.

Bez zabezpieczeń przebywanie na tym planie szybko prowadzi do uduszenia. Dobrym rozwiązaniem jest zmodyfikowany czar dymnego oddechu (ang. smoke breathing) lub specjalny aparat oddechowy. Bez tego śmiałek przeżyje tylko przez chwilę, jaką wytrzyma na wstrzymanym oddechu. W pobliżu granicy z Planem Żywiołu Ognia temperatura wzrasta do wysokości trudnej do zniesienia.

Czary przywoływań sięgają tylko na plany Powietrza, Ognia, Dymu, Blasku, Błyskawic, Popiołu i Próżni.

MieszkańcyEdytuj

Stworzenia dymu: bestia sadzy, buchacz, dżinni, ifryt, mefit dymu, parażywiołak dymu, parny szczur, smoczysko dymu.

Plan ten jest raczej niegościnny dla życia i nie ma wielu mieszkańców. Dość często można napotkać walczące dżiny i ifryty, które wykorzystują to miejsce jako pole bitwy w swych wojnach.

ZjawiskaEdytuj

LokacjeEdytuj

Dławiący Pałac - dwór Ehkahka Tlącego Się Księcia.

PołączeniaEdytuj

BorderSmoke.jpg

Połączenia Planu Parażywiołu Dymu.

  • Oparzelina (ang. Scald)
  • Żary (ang. Embers)
  • Szary Szlak (ang. Gray Way)
  • Wieczna Mgła (ang. Eternal Haze)
  • Zorza (ang. Aurora)
  • Morze Gwiazd (ang. Sea of Stars)

Bóstwa i MoceEdytuj

  • Ehkahk - władca parażywiołów i samozwańczy król mefitów dymu z tego planu.

ŹródłaEdytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej w Fandom

Losowa wiki