Fandom

Sferopedia

Plan Parażywiołu Magmy

4437stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Graniczący z dwoma straszliwymi planami: ognia i ziemi, Plan Parażywiołu Magmy jest niebezpiecznym miejscem. Można go opisać jako morze płomieni, wylewających się z Planu Żywiołu Ognia, z wolna gasnących i wlewających się strumieniami lawy na Plan Żywiołu Ziemi. Powierzchnia podlega nieustannym zmianom, kiedy zastygająca jest zmywana i zalewana przez nowe rozżarzone potoki magmy. W pobliżu Planu Ognia z tego płonącego morza wytryskują liczne magmowe gejzery. W okolicach Planu Ziemi można spotkać dryfujące wyspy zastygłej lawy, bazaltu i innych wulkanicznych skał, które zdążyły ostygnąć.

Bardzo niewiele istot może przetrwać w tych warunkach, jest tu też niewiele miejsc godnych uwagi. Najważniejszym z nich jest Caldera, warownia Chilimby, Pierwszego Generała Kotła i Pana Wszystkich Mefitów. Ten lord parażywiołu uważa się za władcę całego planu, nie posiadając znaczących konkurentów. Regularnymi gośćmi są tutaj ifryty i dao, które spotykają się na tym neutralnym gruncie by prowadzić negocjacje handlowe.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Do przetrwania na tym planie konieczna jest ochrona przed żarem i jakiś czar lub przyrząd filtrujący powietrze. Bez nich bijące od lawy gorąco upiecze każdego śmiałka w kilka sekund, chyba że najpierw uduszą go bijące od niej cuchnące opary. Również chodzenie po płynnej powierzchni wymaga magicznych zabezpieczeń. Nawet wtedy zły krok może oznaczać zapadnięcie się i straszliwą śmierć w morzu magmy.

Zaklęcia rzucane na tym planie podlegają ograniczeniom wynikającym ze straszliwego gorąca. Zaklęcia sprowadzające przywołują istoty z planu magmy, ognia, ziemi, minerałów, blasku, pyłu i popiołu.

MieszkańcyEdytuj

Stworzenia magmy: gorzelce, dao, dzieci lawy, gelterfish, ifryty, magmowce, mefity magmy, mefity ognia, ogniste giganty, ogniste nietoperze, parażywiołaki magmy, smoczyska magmy, thoqqua

ZjawiskaEdytuj

Często zdarzają się nagłe eksplozje lawy, które rozrzucają stopioną skałę w promieniu kilku do kilkunastu metrów.

LokacjeEdytuj

Caldera

PołączeniaEdytuj

BorderMagma.jpg

Połączenia Planu Parażywiołu Magmy.

  • Jarzące Wydmy (ang. Glowing Dunes)
  • Parzące Mgły (ang. Searing Mists)
  • Kredowe Wyspy (ang. Chalk Islands)
  • Piaski (ang. Sands)
  • Spalona Ziemia (ang. Scorched Earth)
  • Obsydianowy Las (ang. Obsidian Forest)

Bóstwa i MoceEdytuj

  • Chilimba - mefit magmy, Lord Parażywiołu i samozwańczy władca planu.

ŹródłaEdytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki