Fandom

Sferopedia

Plan Pseudożywiołu Błyskawic

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Plan
Quasi-elemental plane of Lighting.jpg
Oko, mieścina na skale zawieszonej w spokojnym obszarze planu Błyskawic.
Plan Pseudożywiołu Błyskawic

Inne nazwy

Mściwy Ląd, Wielka Iluminacja

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Pierwotni

Ważni bogowie

brak

Ważne istoty

dziecko gromu, mefit błyskawic, nimbus, szoker, pseudożywiołak błyskawic

Połączenia

Blask, Dym, Energia Pozytywna, Lód, Para, Powietrze, Półplan Elektromagnetyzmu

Plan Pseudożywiołu Błyskawic (ang. Quasi-elemental Plane of Lightning) to jeden z planów wewnętrznych. Znany jest też jako Mściwy Ląd, czy też Wielka Iluminacja - wszystko zależy od tego, kto zostanie zapytany. Jest to pseudożywioł powstały w wyniku zmieszania się żywiołu powietrza z energią pozytywną. Jest to źródło surowej, niszczycielskiej energii elektrycznej. Plan błyskawic przypomina plan powietrza, ale z paroma wyjątkami. Błękitne niebo pustej przestrzeni, jest wiecznie przykryte czarnymi chmurami burzowymi, w których bez końca zachodzą wyładowania elektryczne. Niezliczone błyski światła drażnią oczy podróżników, zaś chaotyczny harmider wszechobecnych grzmotów nie pozwala na skupienie. Powietrze jest tutaj świeże i przepełnione czystym burzowym ozonem z dość znacznym, metalicznym posmakiem ładunku elektrycznego. Wszechobecne elektryczne światło uniemożliwia chowanie się w cieniu, czy też magiczną niewidzialność. Podróżni mogą rozpoznać ten plan zaraz po wejściu, choćby dlatego że niebo jest zapełnione czarnymi chmurami, które świecą od wewnętrznego ognia, przez powietrze mrowiące ozonem i kłujący dotyk przenikniętych elektrycznością włosów. Każdy nowo przybyły zostaje otoczony przez ognie Św. Elma, które obrysowują jego sylwetkę i uniemożliwiają ukrycie się, czy niewidzialność.

W pobliżu Planu Żywiołu Powietrza burze uspokajają się nieco. Im bliżej Planu Energii Pozytywnej, tym stają się silniejsze, zmieniając się w końcu w materialne tafle skwierczącej energii. Przy samej granicy z energią pozytywną stoi Wieża Sztormów, tajemniczy most łączący oba plany.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Poruszanie się po tym planie jest podobne do podróży przez żywioł powietrza a atmosfera pozwala na swobodne oddychanie. Podróżnicy mają 10% szans na rundę, aby zostać trafionymi piorunem. Nieuważni obieżysferowie, którzy nie pozbyli się metalowych pancerzy, czy broni, są trafiani przez błyskawice natychmiastowo, co źle się dla nich kończy. Dodatkowo częste wyładowania niosą ze sobą zagrożenie tymczasową głuchotą.

Ognie św. Elma uniemożliwiają niewidzialność i wiele iluzji. Czary przywołujące sięgają po istoty z planów powietrza, błyskawic, lodu, dymu, pary, blasku i energii pozytywnej.

Obszary graniczneEdytuj

BorderLightning.jpg

Połączenia Planu Pseudożywiołu Błyskawic.

W wyglądzie, ten pseudoplan przypomina Plan Żywiołu Powietrza, który go zrodził, lecz miast bezkresnego błękitnego nieboskłonu składa się z niczego innego jak ciemnych burzowych chmur grzmiących piorunami i błyskającymi wewnętrznymi ognikami (bezdźwięcznymi błyskawicami). Traktat Janisona Planarne Energie opisuje "pioruny i kule energii tańczące pośród kłębiących, groźnych chmur."

Jak wszystkie Plany Pseudożywiołów, Błyskawica istnieje jako granica pomiędzy wieloma innymi Planami Wewnętrznymi, zmieniając warunki fizyczne w miarę zbliżania się ku jednemu ze swoich sąsiadów, adoptując połączoną egzystencję pomiędzy swoją własną naturą, a tą z drugiego planu. Przykładowo, w pobliżu planu Powietrza burza łagodnieje, a przestrzenie pomiędzy chmurami rosną. Niektórzy odnoszą się do tego obszaru jako Przygnębionej Kakofonii (ang. Subdued Cacophony). Tam gdzie pseudoplan Błyskawic styka się z planem Pozytywnej Energii ściana kaskadującej energii stanowi permanentną barierę.

Tam gdzie Błyskawica spotyka Dym lub Parę, chmury gęstnieją i czernieją. Co mylące, oba obszary zwane są Ciemną Krainą (ang. Dark Land). Mefity z Dymu i Pary nie układają się zbytnio z tymi z Błyskawicy, a te obszary często goszczą wielkie konflikty pomiędzy tymi stworzeniami. Błyskawica graniczy także z pseudoplanem Blasku, jednakże region ten nosi przeciwną nazwę: Jasna Kraina (ang. Bright Land). Przypomina resztę pseudoplanu Błyskawic, z tym że burzowe chmury rozjaśniają się niosąc oślepiające niebezpieczeństwo Blasku.

I na koniec, dziwna, chodna kraina zwana Lśniącym Kryształem (ang. Glistening Crystal) spoczywa na spojeniu absurdalnej granicy Lodu i Błyskawic. Tutejsze burzowe chmury przepełnione są wielkimi dryfującymi górami lodowymi, z których wszystkie jarzą się niepokojącym elektrycznym światłem spotykanym w Błyskawicach. Jasny lód, substancja znajdywana wyłącznie w tym obszarze, zachowuje swój niezwykły magiczny poblask póki się nie stopi. Naturalnie, ma wielką wartość poza pseudoplanem - o ile kupiec znajdzie sposób na bezpieczny transport i przechowanie. Często, lodowe mefity są najmowane do pomocy w takich zadaniach.

Mieszkańcy Edytuj

Istoty składające się w większości z mocy błyskawic lub pozytywnej energii są często spotykane na planie i nierzadko mylone z naturalnymi zjawiskami tej sfery.

  • Dziecko Gromu - chude humanoidy o lśniąco czarnej skórze
  • Dżinni powietrza również zamieszkują sąsiedni dla powietrza plan błyskawic. Choć rzadko spotykane, mają tutaj nawet własne miasto Front Burzy usytuowane pośród piorunów.
  • Mefity błyskawic - niewielkie skrzydlate stworzenia
  • Mrebb - wielkie stworzenia z tentaklami rzucające przeciwnika w pioruny
  • Nawałnica - mieszanina czterech żywiołów przyjmuje postać ogromnej chmurnej burzy
  • Nimbus - istoty przyjmujące kształty błysków i kulistych piorunów
  • Pseudożywiołak błyskawic - żywiołak powstały z czystej materii błyskawic
  • Szoker - błękitny humanoid pierwotnie pochodzący z półplanu elektromagnetyzmu

Lokacje Edytuj

Quasi-elemental plane of Lighting.jpg

Oko, mieścina na dryfującej skale.

  • Oko - Niektórzy lokalizują ją w centrum planu co jest oczywiście fałszywą informacją. Jej nazwa pochodzi od rdzenia sztormów na Planie Materialnym, gdzie warunki są zwykle spokojniejsze. Jak na tutejsze furie, Oko jest wolne od szalonych wichrów i piorunów. Pochodzenie tego miejsca jest nieznane, lecz jest to spora gruda żywiołu ziemi, od której bije ochronna magia. Na tym kawałku skalnym zbudowana została mała wioska, która oferuje schronienie i usługi podróżującym przez Błyskawice.
  • Wieża Sztormów - Struktura tajemniczego pochodzenia. Ta starożytna wieża dosłownie oddziela plan od muru energii, który oznacza absolutną granicę z planem Pozytywnej Energii. Pobłyskująca, elektryczna, niebieska budowla skomponowana żywiołem nieznanego pochodzenia nie posiada wejścia. Tubylcy pseudoplanu, szczególnie mefity nie mają wątpliwości, że ktoś lub coś mieszka wewnątrz wieży.
  • Front Burzy - miasto Dżinni, które znajduje się pośród chmur na granicy z planem powietrza. Tutaj szlachetni dżinowie zbierają się, aby wyruszyć na zabawy łowieckie. Wędrują po planie polując na psuedożywiołaki, mefity i horrory.

Bóstwa i MoceEdytuj

PołączeniaEdytuj

Stowarzyszenie Porządku zarejestrowało 143 portale prowadzące do planu błyskawic, ale może ich istnieć wiele więcej. 46% z nich nie jest znanych z miejsca, do którego prowadzą. Portal nr 22 prowadzi na Arkadię, gdzie trafia do zamku Króla Burzy. Portale numerów 81-85 włącznie prowadzą na Górę Olimp, gdzie cztery bóstwa burzy pilnują portali do Błyskawic.

Plan pseudożywiołu błyskawic graniczy z planem energii pozytywnej i z planem żywiołu powietrza. Graniczy również z planami parażywiołów dymu i lodu oraz z planami pseudożywiołów blasku i pary

Plan Błyskawic łączy się z półplanem elektromagnetyzmu.

Źródła Edytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej w Fandom

Losowa wiki