FANDOM

Plan
Ravid in Ash by Adam Rex-02635 (1998) TSR AD&D Planescape - Monstrous Compendium Appendix III
Rasty na Planie Popiołu.
Plan Pseudożywiołu Popiołu

Inne nazwy

brak

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Pierwotni, Straż Zagłady

Ważni bogowie

brak

Ważne istoty

mefit popiołu, pseudożywiołak popiołu

Połączenia

Dym, Energia Negatywna, Magma, Ogień, Próżnia, Pył

Substancję tego miejsca stanowi popiół, ciągnący się całymi milami. Plan rozpoczyna się na krawędzi Planu Ognia; migotanie płomieni zaczyna zanikać i odkrywają się połacie strawionego przez nie popiołu. Odtąd teren się chłodzi, a wiatr staje się silniejszy - unosząc popiół transportuje go w dalsze rejony. Dalej siła powietrza rośnie a spalona ziemia coraz mocniej daje po nogach. Popiołowy wiatr powoli zaczyna wirować, po to by po chwili przerodzić się w w tornado. Później jest tak gęsto, że podróżni mają wrażenie przebywania w morzu popiołów. Czerwony żar z odległego Planu Ognia stopniowo się ochładza a powietrze zapełnia się węglową sadzą. W piątej edycji D&D Plan Popiołu zastąpił Plan Parażywiołu Dymu.

Do interesujących miejsc należą: dawniej należąca do Straży Zagłady, mająca kształt czaszki cytadela Cavitius (odebrana im przez półboga Vecnę oraz obecna warownia tej frakcji - Wykruszona Cytadela.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Ruch na planie Popiołów zmienia się się między konwencjonalnym, spokojnym ruchem przy planie Ognia i bardziej porywistym, przypominającym pływanie w głębi planu. W głębi praktycznie nie ma już powietrza, tak więc by oddychać trzeba mieć jakiś czar, który filtruje popiół by wydobyć to powietrze, które jest. Poza tym z każdym krokiem w głąb planu jest coraz chłodniej; zimny popiół cały czas kradnie ciepło z ciała. Jeżeli osobnik nie jest chroniony czarem lub urządzeniem szybko umrze z przemarznięcia. Dodatkowym zagrożeniem są napotykane niekiedy kieszonki negatywnej energii, które działają równie zabójczo, co ich ojczysty plan.

Podobnie jak Plan Próżni, Popiół pochłania całe ciepło magiczne. Błysk ognistej kuli wciąż może zaszkodzić, ale długoterminowe czary tj. ściana ognia lub gorący metal są nieefektywne. Czary przywołujące sięgają po istoty z planów Ognia, Magmy, Pyłu, Próżni, Dymu i Negatywnej Energii. Całkowite zimno tego planu powoduje, że istoty oparte na ogniu i magmie doznają obrażeń z powodu samego przebywania tutaj. Inne ograniczenia są takie same jak na planie Ziemi.

Mieszkańcy Edytuj

Stworzenia popiołu: desicrat, ulish, mefit popiołu, pseudożywiołak popiołu, rast

Zjawiska Edytuj

Lokacje Edytuj

PołączeniaEdytuj

BorderAsh

Połączenia Planu Pseudożywiołu Popiołu.

  • Morze Zamarzniętych Płomieni (ang. Sea of Frozen Flames)
  • Węgielne Studnie (ang. Cinder Wells )
  • Wyniszczelisko (ang. Wasting Place )
  • Żary (ang. Embers )
  • Morze Zamarzniętych Płomieni (ang. Sparkling Vast)
  • Pusta Zima (ang. Empty Winter)

Bóstwa i Moce Edytuj

BóstwaEdytuj

Vecna - kiedyś znajdował się na tym planie w zamku Cavitius, lecz teraz opuścił to miejsce przemieszczając się na plan materialny.

MoceEdytuj

Hadjeen - genasi popiołu utrzymujący, że jest jedynym przedstawicielem tego rodzaju.

Źródła Edytuj

Innerplanes

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki