Fandom

Sferopedia

Plan Pseudożywiołu Próżni

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Plan
Quasi-elemental plane of vacuum.jpg
Obieżysferowie chroniący się zaklęciem przed niebezpieczeństwami próżni
Plan Pseudożywiołu Próżni

Inne nazwy

Nieskończona Pustka, Kres, Opustoszała Rubież

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Straż Zagłady, Grabarze

Ważni bogowie

Sun Sing

Ważne istoty

pseudożywiołaki próżni, próżniowce, bezcieleśni nieumarli, obserwatorzy

Połączenia

Negatywna Energia, Powietrze, Dym, Lód, Popiół, Sól, Pandemonium

Plan Pseudożywiołu Próżni (ang. Quasi-elemental plane of Vacuum) leżący pomiędzy Planem Żywiołu Powietrza a Planem Energii Negatywnej jest preludium tego, co czeka każdego nieudanego Oczekującego - absolutną nicością. W miarę oddalania się od Planu Powietrza atmosfera staje się coraz rzadsza, aż zanika wszystko - ruch, ciepło, światło i dźwięk. Dzięki tym cechom Plan Pseudożywiołu Próżni jest uważany za ucieleśnienie ideałów przez ortodoksyjnych Grabarzy i członków Straży Zagłady. Ci ostatni zdołali nawet ustalić granicę pomiędzy nicością a Planem Energii Negatywnej i wznieśli tam Cytadelę Exhalus, Portal Ostatniego Tchu. Dryfuje ona, nurzając się w negatywnej energii, w jakiś sposób umocowana do nicości.

"Fallis Kyll Thummam, kapłan Straży Zagłady, pragnie opowiedzieć o planie Próżni."

Wszystko obumiera, zanika czy gnije. Ostatecznie, nawet najwspanialsze "coś" staje się częścią nicości. Kres zawsze zwycięża. Plan Próżni jest Kresem.

My, Straż Zagłady, dostrzegamy iż wraz z obracaniem się koła czasu, wieloświat powoli zanika. Wewnętrzne Plany graniczące z Planem Negatywnej Energii są przykładem naszego przekonania. Podczas gdy Popiół, Pył i Sól manifestują powolną dezintegrację materii i wilgoci, plan Próżni demonstruje całkowity brak czegokolwiek. Gdy nadejdzie czas, a wszechświat obróci się w nicość, wszystko będzie jak plan Próżni. My zwiemy go Opustoszałą Rubieżą (ang. Empty Reach), bądź też czasem, jak już wspomniałem, po prostu Kresem (ang. The End).

Ten plan nie ma żadnych wyróżniających obszarów granicznych - wszędzie jest tą samą nieskończoną pustką ciągnącą się po kres wieczności. Takoż pozbawiony jest ukrytych miejsc czy subtelnych zagrożeń innych planów. Jest tu po prostu nicość. Plan Próżni spluwa w twarze Paraleistów, gdyż wszystko co osoba mogłaby odnaleźć w innych Planach Wewnętrznych, nie występuje tutaj - poza paroma wyjątkami, nic się tu nie ukazuje.

Taki jest cały tego sens.

Warunki fizyczne Edytuj

Ruch po tym planie odbywa się tylko dzięki sile woli, ponieważ nie ma tu żadnych punktów odniesienia. Dużą trudnością jest oddychanie. Ponieważ nie ma tu żadnej substancji, którą można by przemienić w powietrze, jego zapas musi zostać zabrany ze sobą. Podobnie ma się rzecz z ciepłem.

Warunki magiczneEdytuj

Czary przywołujące sprowadzają istoty z planów Próżni, Powietrza, Energii Negatywnej, Lodu, Soli, Dymu i Popiołu. Większość z nich jednak szybko ginie. Wszelkie czary oparte na gazach czy mgłach rozpraszają się zbyt szybko, by wywrzeć efekt. Czary oparte na ogniu płoną jedynie kilka sekund, gasnąc z braku powietrza. Generalnie większość czarów obszarowych jest nieefektywna.

MieszkańcyEdytuj

Vacuous.jpg

Próżniowiec, jedna z niewielu istot zamieszkujących plan Próżni

Podczas gdy wielu myśli, iż pseudoplan Próżni pozbawiony jest życia, jest to dalekie od prawdy. Dla pewności, nie jest przepełniony zwierzętami czy nawet żywiołakami, lecz mieszkają tu niektóre srogie stworzenia i należy wiedzieć na co zwracać uwagę jeśli chce się spędzić więcej czasu w planie.

PseudożywiołakiEdytuj

Całkiem sporo pseudożywiołaków pyszni się pośród próżni. Są agresywnymi istotami, niszczącymi kogokolwiek lub cokolwiek na co się natkną w swoim pragnieniu unicestwiania wszelkiej materii z ich praktycznie nieskazitelnego domu.

Nie ma czegoś takiego jak mefit próżni - przynajmniej już nie ma. Śpiewka niesie iż istoty te znajdowały się wszędzie pośród pseudoplanu, lecz stanęły po drugiej stronie barykady pseudożywiołaków. Ludobójcza wojna doprowadziła mefity próżni (jak były odpowiednio zwane) do wyginięcia.

Taka jest natura Próżni - kiedy ktoś tutaj walczy, to o tak podstawowe koncepcje jak istnienie czy nieistnienie. Sprytny obieżysfer pozostawia wszystko mniej istotne czy pierwotne za sobą.

Zwierzęta i potworyEdytuj

Żadne naturalne zwierzęta nie żyją w pseudoplanie Próżni. Okazjonalnie można natrafić na kieszeń powietrza ze stadem ptaków czy gniazda innych powietrznych istot, lecz nic ponadto.

Istnieją takie istoty jak zwieżywiołaki próżni, nawet pomimo faktu, iż wielu skórogłowych rzekłoby inaczej. Błędne mniemanie nie jest niczym zaskakującym, gdyż jest ich bardzo niewiele i maja tendencję do bycia pustelniczą grupą istot, które spotka się gdziekolwiek.

Parę potworów dryfuje w otwartej przestrzeni Pseudożywiołu Próżni. Jak można by sobie jednak wyobrazić, są nadmiernie twarde. W końcu nic lżejszego nie przetrwa tu zbyt długo. Garstka spotykanych tutaj potworów podobna jest do tych, o których spotkaniu raportowali czarożeglarze gdzieś w wielkich pustkach pomiędzy światami.

Innym niebezpieczeństwem tego planu jest grzyb egarus rozwijający się na samej nicości. Z racji na jego potrzebę nieobecności materii, reaguje szkodliwie na materialne obiekty i stworzenia - nawet energię. Tylko głupcy pozostają w pobliżu grzybnego rozwoju wystarczająco długo by odkryć co potrafi zrobić by skorygować ich egzystencję. Krócej mówiąc, egarus może po prostu ją odebrać.

Inne rasyEdytuj

Spora liczba nieumarłych istot, głównie duchów i im podobnych, przemyka w pobliżu połączenia z Negatywną Energią. Dzielą ten obszar ze spektralnymi śmierciami, które generalnie unikają wszelkiego kontaktu z czymkolwiek.

Nieumarłe stworzenia znane jako próżniowcy polują na opustoszałych pustkowiach, szukając zagubionych by ich unicestwić. Jednakże pseudożywiołaki nienawidzą ich, a wojna pomiędzy tymi dwiema rasami szaleje przez wieczność.

LokacjeEdytuj

Podczas gdy kilka pomniejszych struktur utrzymuje się w pseudoplanie Próżni, mieszkańcy tego miejsca niekoniecznie są jego budowniczymi. Osoba może rozważać fortecę Zala czy sanktuarium Sun Sing za istotne, lecz nie szczycą się opisem jako miejsca, które skurl mógłby odwiedzić. Wciąż osoba potrzebuje wiedzieć o jednym wyjątkowo istotnym miejscu w pseudoplanie Próżni zanim tu wyruszy.

Cytadela ExhalusEdytuj

Straż Zagłady wzniosła imponującą fortecę w tym pseudoplanie. Zwiemy ją Cytadela Exhalus [wyziew] (ang. Citadel Exhalus) lub Portal Ostatniego Tchnienia (ang. Portal of the Last Breath). Zbudowana wokół specjalnej bramy, Exhalus pozwala nam na komunikację bezpośrednio z ostatecznym Niszczycielem - Planem Negatywnej Energii. Wielu tutejszych, włączając w to Władcę Zagłady Nagaul (kobieta krasnolud, kapłan Sziwy, Straż Zagłady, neutralny dobry), wierzy iż dezintegracja wieloświata postępuje wedle schematu i nie ma powodu by przyspieszać sprawy.

Czasem, Grabarze przybywają tutaj czcić plan Negatywnej Energii w bezpieczeństwie Cytadeli. Pasuje nam to. Martwi stanowią zaskakująco uprzejmych i godnych zaufania gości.

Cytadela zapewnia schronienie niemal dwustu Tonącym i utrzymuje portal nie tylko do Sigil, lecz do pięciu czy sześciu innych miejsc w wieloświecie - wszelkie miejsca gdzie utrzymujemy odrobinę wpływów, nie przypadkowo.

Oczywiście, są też tacy co rzekną iż utrzymujemy świątynię dosłownie oddaną wyznawaniu planu Negatywnej Energii orz koncepcji całkowitej anihilacji. Dowodzą dalej iż nasza kolekcja sfer anihilacji nie została tak całkowicie utracona podczas ostatniej Bitwy o Zbrojownię w Sigil.

My ze Straży Zagłady po prostu uśmiechamy się o to zapytani.

PołączeniaEdytuj

ŹródłaEdytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej w Fandom

Losowa wiki