Fandom

Sferopedia

Plan Pseudożywiołu Pyłu

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Plan
Quasi-elemental plane of dust.jpg
Obieżysferowie przeprawiają się przez burzę pyłową, częste zjawisko na planie Pyłu.
Plan Pseudożywiołu Pyłu

Inne nazwy

brak

Rodzaj planu

Plan Wewnętrzny

Charakter

neutralny

Organizacje

Pierwotni, Straż Zagłady

Ważni bogowie

brak

Ważne istoty

mefit pyłu, piaskale, piaskuni, pseudożywiołak pyłu, wydmowy łowca

Połączenia

Energia Negatywna, Magma, Popiół, Sól, Szlam, Ziemia, Athas

BorderDust.jpg

Obszary graniczne Planu Pseudożywiołu Pyłu.

Kiedy spotkałem mieszkańca Pyłu - dość zgorzkniałego piaskuna, którego imienia nigdy nie poznałem - dał mi następującą mowę, którą zapamiętałem najwierniej jak mogłem.

Cisza! Posłuchaj teraz i opowiem ci o piekle jakim jest mój dom. Plan Pseudożywiołu Pyłu (ang. Quasiplane of Dust) jest obszarem ciemności zasypanym maleńkimi cząstkami. Te są zaś niesione przez najmizerniejszą z atmosfer na wiatrach tak wątłych iż nie jesteś w stanie nawet poczuć ich pieszczoty. Negatywna energia płynąca przez plan rozkłada wszelką materię, ostatecznie niszcząc wszystko.

Obszary graniczneEdytuj

W kierunku Planu Żywiołu Ziemi, podróżnik zauważy jak pył gęstnieje i rośnie. Z czasem, dryfujące chmury materii zaczynają się łączyć i formować lite ciała. Tutaj, w miejscu zwanym Toczącymi Skałami (ang. Tumbling Rocks), masy kamieni zderzają się ze sobą ze straszliwą siłą.

W kierunku pseudoplanu Popiołu, rozproszone strumienie pyłu zaczynają formować gęstsze i gęstsze chmury. Ostatecznie, w obszarze zwanym Wyniszczeliskiem (ang. Wasting Place), pył i popiół łączą się w dławiący obłok. Ci którzy podróżują tutaj ryzykują zostanie rozerwanymi przez naturalne ścieranie pyłem bądź wysączonymi ze wszelkiego gorąca przez głodny ciepła popiół.

Krążąc w stronę pseudoplanu Soli, pył staje sie nieco bardziej krystaliczny. Tam gdzie te dwa wszechświaty się stykają leży Konsumpcja (ang. Consumption), niebezpieczna kraina, w której wszelkie płyny zostają przeistoczone pobłyskujące granulki. Oczywiście taka przemiana okazuje się być fatalna dla niemal każdej żywej istoty. Śmierć przybiera wiele postaci na planie Pyłu.

Bez wątpienia, najniebezpieczniejszym z obszarów granicznych tego planu jest Burza Anihilacji (ang. Storm of Annihilation). Tutaj, gdzie pseudoplan Pyłu łączy się z planem Energii Negatywnej, wiatry śmiertelnej siły żywiołu wzniecają burze nader niszczycielskich cząsteczek. Tutaj, negatywna energia nie tylko kruszy materię, lecz dosłownie wywołuje jej gwałtowne wybuchanie. Głupi na tyle by tu przybyć zasługują na śmierć.

W kierunku parażywiołu Magmy tworzą pustynną przestrzeń gorącej i korodującej metal i mechanizmy materii, zwaną Piaskami (ang. Sands)

W kierunku parażywiołu Szlamu tworzą mulistą, błotnistą Oazę Plugastw (ang. Oasis of Filth), niemal organiczne na wpół zastygnięte miejsce zagęszczonego szlamu pełne zarazy.

PołączeniaEdytuj

Pomijając Straż Zagłady, niewielu nietutejszych jest tak szalona czy przepełniona wstrętem do samego siebie by udawać się na pseudoplan Pyłu. Jak by nie było, jaka zdrowa na umyśle osoba poszukuje krainy gdzie ostateczna dezintegracja jest jedynym pewnym losem?

Nikt nie jest pewien jak wiele portali pozwala osobie dostać się na pseudoplan Pyłu. Jedyną rzeczą jaką można powiedzieć jest taka, iż jest ich mniej niż kiedyś. Te struktury zdają się podlegać naturalnemu rozpadowi pseudoplanu, do którego prowadzą.

Szeroko wierzy się, iż Straż Zagłady utrzymuje liczne portale, do których wyłącznie oni mają dostęp. Ciężko powiedzieć czy to prawda, lecz przekonywujące dowody wspierają takie domysły.

Wielka brama uformowana z tajemniczej, rozpadającej się struktury stoi w odległym zakątku Elizjum. Jest opuszczona i niemal zapomniana, lecz portal wciąż działa. Problem jest taki, że nikt nie wie jakiego rodzaju klucz otwiera bramę. Liczne teorie zostały wysnute, lecz żadna nie wypaliła. Niektórzy twierdzą iż kluczem do tej bramy jest brak klucza.

W środku rozległego bitewnego pola Oinos na Szarych Pustkowiach spoczywa wielki żelazny krąg. Jest stary, zardzewiały i wygląda jakby miał się rozpaść w pył w każdej chwili. W zależności od obecnego statusu Wojny Krwi, brama ta może być lub nie być dostępna przeważnie, spoczywa po środku bitwy od potyczek po epickie starcia armii. By uruchomić magiczny portal, osoba musi jedynie złamać miecz przeciwnika ponad jego kolanem. Może to być problematyczne dla istot nie posiadających kolan, lecz dla większości ten wymóg jest dość prosty.

Z rzadka wiry prowadzą do Planu Pseudożywiołu Pyłu. Spotykane są najczęściej w sercu wielkich pustyń huczących od niekończących się sirocco. Inne wielkie nagromadzenia piachu czy żwirowatego gruntu mogą czasem zrodzić takie wiry. Na ponurym pierwszo-materialnym świecie Athas, na przykład, rozległe morza pylastego mułu spoczywające by pochłonąć podróżnych. Więcej niż jedno połączenie do Planu Pseudożywiołu Pyłu istnieje w tych wysuszonych pustkowiach.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Poruszanie się i oddychanie jest tu obwarowane warunkami podobnymi do tych na Planie Pseudożywiołu Popiołu. Brak tu jednak typowego dla tamtego planu straszliwego zimna. Głównym zagrożeniem jest destrukcyjne działanie środowiska na materię ożywioną - ciała podróżników zaczynają ulegać stopniowemu rozpadowi i nie mogą w żaden sposób zostać uzdrowione na terenie planu. Poza tym często można spotkać niebezpieczne kieszonki energii negatywnej.

Czary przywołujące sięgają ku planom Pyłu, Ziemi, Energii Negatywnej, Magmy, Szlamu, Popiołu i Soli. Przedmioty stworzone na tym planie rozpadają się po kilku godzinach pozbawione magicznej ochrony (której podlega również Cytadela Alluvius). Poza tym występują tu ograniczenia właściwe Planowi Żywiołu Ziemi.

MieszkańcyEdytuj

Stworzenia pyłu: hakeshary, mefity pyłu, piaskuny, piaskowce, pręgobale, pseudożwiołaki pyłu, skriaxity, verdy, wydmowi łowcy, genasi pyłu.

ZjawiskaEdytuj

  • Dezintegracja
  • Pajęczyny
  • Diabełki pyłowe (ang. dust devils)
  • Negatywne kieszenie

LokacjeEdytuj

Straż Zagłady wykuła tutaj wielką fortecę zwaną Cytadelą Aluwium (ang. Citadel Alluvius). Znajduje się na swobodnie rotującym dysku żywiołu Ziemi i jest zaizolowany przed konsumującą naturą planu przez trwałe, silne zaklęcie ściany mocy. Ze wszystkich cytadel Straży Zakłady skonstruowanych na Planach Wewnętrznych, żadna nie jest tak zaludniona jak ta wspaniała forteca. Władca Zagłady imieniem Pereid (człowiek kobieta/łotrzyk/Straż Zagłady/PN) ponoć włada miejscem i przyjmuje wszelkiego rodzaju gości.

Najwyraźniej, plan Pyłu demonstruje filozofię tych zamaszystych głupców. Nie mam dla nich cierpliwości. Żyć tu z wyboru jest czynem szaleństwa.

Bóstwa i MoceEdytuj

  • Alu Kahn Sang - to pseudożywiołak pyłu ogarnięty żądzą zniszczenia. Pociąga za sobą legion podobnych sobie istot, dla których liczy się tylko niszczenie.

ŹródłaEdytuj

Innerplanes.jpg

Pozytywna

Minerał

Błyskawice

Para

Blask

Lód
 
Powietrze

Dym
Woda

Ogień

Szlam

Ziemia
 
Magma

Próżnia

Pył

Sól

Popiół

Negatywna

Plan Eteryczny
Legenda
Żywioł
Parażywioł
Pozytywny pseudożywioł
Negatywny pseudożywioł
Energia
Inne

Więcej w Fandom

Losowa wiki