Fandom

Sferopedia

Plany Chaosu

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

PlanesofChaos.jpg

Cześć Wielkiego Koła zawierająca plany chaosu

Plany chaosu to określenie planów zewnetrznych ukierunkowanych na chaotyczność. Do planów tych należą kolejno Arborea, Ysgard, Limbo, Pandemonium, Otchłań.

Odmiany chaosuEdytuj

Plany chaosu, choć tak różne od siebie, mają wspólną cechę, która przyciąga wielu obieżysferów. Jest tu mianowicie dużo mniej porządku, organizacji i nadzoru, co pozwala na swobodne przemieszczanie się i eksplorację. Bogowie chaosu nie nadzorują zbyt pilnie ładu na swoich planach i rzadko współpracują z innymi bóstwami na tyle skutecznie, by ściśle nadzorować porządek. Ma to rzecz jasna drugą stronę medalu - poziom bezpieczeństwa jest niższy niż gdziekolwiek indziej i nadmiar buszujących śmiałków jest korygowany wysoką ich śmiertelnością, czy to z rąk tanar'ri czy wojowniczych oczekujących Ysgardu.

ArboreaEdytuj

Rządzony emocjami plan, będący siedzibą dwóch potężnych panteonów: greckiego i elfickiego.

YsgardEdytuj

Zbudowany z dryfujących brył ziemi plan wojowników i bohaterów. Dominują tu bogowie nordyccy.

LimboEdytuj

Bezkształtna zupa chaosu, której tylko siła woli potężnego umysłu jest w stanie nadać stały kształt. Dom nieobliczalnych slaadów i zaciętych githzerai.

PandemoniumEdytuj

Jaskiniowe królestwo wyjących obłąkańczo wiatrów i równie szalonych mieszkańców.

OtchłańEdytuj

Posiadająca niezliczoną liczbę warstw i odmian, mordercza kraina tanar'ri i innych demonów.

PodróżeEdytuj

Do planów chaosu można się dostać przez miasta-bramy z Zewnętrza, odpowiednio Matecznik, Glorium, Xaos, Harmider i Kiła-Mogiła. Prowadzą też do nich portale z Sigil, rozmaite połączenia astralne i wiele bram pomiędzy nimi samymi i ich warstwami. Bardzo rzadko zdarza się, żeby wokół położonej na planie chaosu bramy wznosiło się miasto lub osada. Nieprzewidywalność i wielość zagrożeń z reguły sprawia, że tego rodzaju osiedla szybko tracą mieszkańców i rozpadają się. Rzeka Styks jest popularnym środkiem komunikacji między Pandemonium, Otchłanią i pozostałymi planami niższymi. Okeanos w podobny sposób łączy Arboreę z Elizjum i Ziemiami Bestii. Zahacza również o krainę Selune w Ysgardzie.

RelacjeEdytuj

Choć plany chaosu łączy wiele elementów, to ich wzajemne relacje są zróżnicowane i niezwykle rzadko przyjazne. Chociażby z racji niestabilności owego charakteru, lecz nie tylko. Plany te są domami nienawidzących się panteonów elfickiego i drowiego. Sama obecność Otchłani mieszczącej setki przeróżnych odmian bestii, demonów i potworów jest zapłonem wielu konfliktów w całym Wieloświecie. Należy tu jeszcze wspomnieć o typowych dla chaosu wędrujących bóstwach. Gorellik, bóg gnolli wędruje bez celu po Pandemonium i Otchłani, nie posiadając własnej siedziby. Święty Dwór - panteon trzymających się razem baśniowych bóstw niczym tabor cygański przemieszcza się co jakiś czas, przebywając głównie na Ysgardzie, Arborei i Ziemiach Bestii.

ŹródłaEdytuj

Plany Zewnętrzne
Celestia Bytopia Elizjum Ziemie Bestii Arborea
Arkadia ⇑Dobro⇑ Ysgard
Mechanus ⇐Praworządność⇐ Zewnętrze ⇒Chaotyczność⇒ Limbo
Acheron ⇓Zło⇓ Pandemonium
Baator Gehenna Hades Carceri Otchłań

Więcej w Fandom

Losowa wiki