Fandom

Sferopedia

Pleśń

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Pleśń (ang. mold) to rodzaj zarodnikowego grzyba, bytującego w rozkładającym się jedzeniu i formującego się w ciepłych, wilgotnych miejscach. Pleśń ma postać plackowatej narośli o wełnistej albo włosowatej strukturze. Większość z nich osiąga niewielkie rozmiary i nie jest szkodliwa, jeśli nie zostanie zjedzona. Zarodniki niektórych są toksyczne. Poza tym można wyróżnić kilka rodzajów pleśni będących zagrożeniem nieco bardziej bezpośrednim.

Brązowa pleśńEdytuj

Brązowa pleśń spotykana jest w wilgotnych podziemiach. Ma kolor jasnobrązowy bądź złotobrązowy. Żywi się, absorbując ciepło, w tym ciepło ciała. Z tego powodu miejsca jej bytowania są chłodniejsze od innych. Brązowa pleśń jest wrażliwa na światło słoneczne i ultrafioletowe, które natychmiast ją zabija.

Grzyb ten jest śmiertelnie niebezpieczny, ponieważ w ciągu kilku sekund jest w stanie wyssać całe ciepło z istoty wielkości człowieka, zabijając ją przy tym. Tak duża dawka pokarmu powoduje dodatkowo gwałtowny rozrost. Brązowa pleśń, w którą ciśnięto pochodnią podwaja swoje rozmiary. Istota ta nie karmi się światłem magicznym, ale nie jest na nie wrażliwa. Można ją zniszczyć przy pomocy zimna lub niektórych czarów.

Rdzawa pleśńEdytuj

Rdzawa pleśń ma barwę złotobrązową lub rdzawą. Jest zbudowana z dużych grudek i pokryta krótkimi, podobnymi do włosów, nieustannie falującymi wyrostkami. Z daleka można ją pomylić z rdzą. Jest niewrażliwa na wszelkie ataki, poza działaniem alkoholu, kwasu, soli i nielicznych czarów, które zabijają ją natychmiast.

Pleśń ta nieustannie wydmuchuje z siebie chmury zarodników, unoszące się w powietrzu na metr wokół niej. Istoty, które nieopatrznie wejdą w jej zasięg i odetchną zatrutym powietrzem od razu doznają poważnych obrażeń dróg oddechowych, a część z nich dotyka dodatkowo paraliż prowadzący do śmierci w ciągu kilku u minut. Ciało zainfekowanego nieszczęśnika porasta pleśnią, która w ciągu kilku godzin pokrywa go całego. Istota tak przekształca się w wegepigmeja, chyba że na ciało zostanie w porę rzucony czar leczący.

Żółta pleśńEdytuj

Ta pleśń ma barwę bladożółtą lub złoto-pomarańczową. Nieostrożnie dotknięta, wypuszcza często dużą chmurę zarodników, która jest dla większości istot śmiertelną trucizną. Grzyba tego nie sposób trwale unieszkodliwić. Ogień lub światło są w stanie jedynie "uśpić" go na kilka godzin.

Żółta pleśń rozrasta się w kolonie obejmujące nawet kilkaset metrów kwadratowych. Największe skupiska wykształcają czasem coś na kształt świadomości. Są w stanie wyczuwać obecność istot znajdujących się w pobliżu i wystrzeliwać chmury zarodni9ków bezpośrednio w ich kierunku. Szczątkowe zdolności psioniczne pozwalają im delikatnie wpływać na umysły intruzów i wysysać z nich inteligencję.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki