FANDOM

Broken one.JPG

Dwójka połamańców

Połamańce (ang. Broken ones), zwane też zwierzoludźmi to nieszczęsne ofiary nieudanych eksperymentów magicznych. Niegdyś humanoidalni, zostali w bezładny sposób połączeni ze zwierzętami, w rezultacie czego ich ciała i dusze zmieniły się. Przynajmniej niektórzy z połamańców powstali wskutek nieprawidłowo rzuconych czarów zmartwychwstania, reinkarnacji lub polimorfii.

Połamańcy mają z grubsza ludzką postać, z wkomponowanymi wypaczonymi cechami morfologicznymi zwierząt, z którymi zostali połączeni. Ich mutacje widoczne są na pierwszy rzut oka i zależą od zwierzęcego czynnika. Może to na przykład być psi pysk, nogi przekształcone w ptasie szpony, wężowa łuska na skórze bądź końskie kopyta w miejsce dłoni i wiele innych wariacji. Połamańcy zachowują wspomnienia ze swego życia przed przemianą, jednak ich zmieniona psychika deformuje i wykrzywia te wspomnienia, zaprawiając je goryczą i zwierzęcym instynktem. Istoty te zachowują znajomość znanych wcześniej języków, niekiedy też nabywają zdolność porozumiewania się ze zwierzęcymi krewnymi swego zmutowanego aspektu.

Połamańcy unikają kontaktu z cywilizacją. Najczęściej żyją na pustkowiach i w głębi dzikich kniej. Tworzą liczące od 10 do 60 osobników plemiona, rządzone przez większych połamańców. Czasami napadają ludzkie osiedla w celu zdobycia zapasów, w samoobronie lub dla wywarcia prawdziwej bądź wyimaginowanej zemsty. W miarę możliwości starają się zdobyć informacje i odnaleźć swego twórcę, by ukarać go za to, co z nimi uczynił. Połamańcy w ograniczonym stopniu trudnią się rzemiosłem, choć ich wyroby rzadko są wysokiej jakości. Niekiedy są porywani przez magów żądnych zbadania ich natury.

Połamańcy są silniejsi i wytrzymalsi od humanoidów, dodatkowo mutacja zapewnia im zdolności regeneracyjne. Ich dodatkowym atutem w walce są zdolności przejęte od ich zwierzęcego aspektu. Połamańcy mają bardzo różne preferencje żywieniowe, również zależne od diety zwierzęcego odpowiednika.

Większy połamaniecEdytuj

Od czasu do czasu powstają połamańcy o większej sile fizycznej i inteligencji. Przyczyny są nieznane, nie ulega jednak wątpliwości, że jeden na dziesięciu połamańców przejawia nadzwyczajną wytrzymałość i przebiegłość. Niestety, zwykle idzie to w parze z przewrotnością i skłonnością do przemocy. Więksi połamańcy regenerują się dwukrotnie szybciej niż ich słabsi bracia a ich zdolności uzyskane wskutek mutacji są często potężniejsze niż u zwierzęcych odpowiedników. Więksi połamańcy pełnią funkcję przywódców plemion tych nieszczęsnych istot.

ŹródłoEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki