Fandom

Sferopedia

Połamaniec

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Broken one.JPG

Dwójka połamańców

Połamańce (ang. Broken ones), zwane też zwierzoludźmi to nieszczęsne ofiary nieudanych eksperymentów magicznych. Niegdyś humanoidalni, zostali w bezładny sposób połączeni ze zwierzętami, w rezultacie czego ich ciała i dusze zmieniły się. Przynajmniej niektórzy z połamańców powstali wskutek nieprawidłowo rzuconych czarów zmartwychwstania, reinkarnacji lub polimorfii.

Połamańcy mają z grubsza ludzką postać, z wkomponowanymi wypaczonymi cechami morfologicznymi zwierząt, z którymi zostali połączeni. Ich mutacje widoczne są na pierwszy rzut oka i zależą od zwierzęcego czynnika. Może to na przykład być psi pysk, nogi przekształcone w ptasie szpony, wężowa łuska na skórze bądź końskie kopyta w miejsce dłoni i wiele innych wariacji. Połamańcy zachowują wspomnienia ze swego życia przed przemianą, jednak ich zmieniona psychika deformuje i wykrzywia te wspomnienia, zaprawiając je goryczą i zwierzęcym instynktem. Istoty te zachowują znajomość znanych wcześniej języków, niekiedy też nabywają zdolność porozumiewania się ze zwierzęcymi krewnymi swego zmutowanego aspektu.

Połamańcy unikają kontaktu z cywilizacją. Najczęściej żyją na pustkowiach i w głębi dzikich kniej. Tworzą liczące od 10 do 60 osobników plemiona, rządzone przez większych połamańców. Czasami napadają ludzkie osiedla w celu zdobycia zapasów, w samoobronie lub dla wywarcia prawdziwej bądź wyimaginowanej zemsty. W miarę możliwości starają się zdobyć informacje i odnaleźć swego twórcę, by ukarać go za to, co z nimi uczynił. Połamańcy w ograniczonym stopniu trudnią się rzemiosłem, choć ich wyroby rzadko są wysokiej jakości. Niekiedy są porywani przez magów żądnych zbadania ich natury.

Połamańcy są silniejsi i wytrzymalsi od humanoidów, dodatkowo mutacja zapewnia im zdolności regeneracyjne. Ich dodatkowym atutem w walce są zdolności przejęte od ich zwierzęcego aspektu. Połamańcy mają bardzo różne preferencje żywieniowe, również zależne od diety zwierzęcego odpowiednika.

Większy połamaniecEdytuj

Od czasu do czasu powstają połamańcy o większej sile fizycznej i inteligencji. Przyczyny są nieznane, nie ulega jednak wątpliwości, że jeden na dziesięciu połamańców przejawia nadzwyczajną wytrzymałość i przebiegłość. Niestety, zwykle idzie to w parze z przewrotnością i skłonnością do przemocy. Więksi połamańcy regenerują się dwukrotnie szybciej niż ich słabsi bracia a ich zdolności uzyskane wskutek mutacji są często potężniejsze niż u zwierzęcych odpowiedników. Więksi połamańcy pełnią funkcję przywódców plemion tych nieszczęsnych istot.

ŹródłoEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki