Fandom

Sferopedia

Podmieniec

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Changeli.gif

Podmieniec

Podmieńcy (ang. changeling) to ludzie którzy zostali odmienieni przez magię cienistych elfów. Są oni tworzeni w procesie wymagającym oddzielenia cienia (i duszy) ofiary od ciała, pozostawiając na miejsce takiej osoby jej puste ciało, swoistą skorupę pozbawioną myśli i świadomości. Takie ciało nadal wykonuje swoje obowiązki, je, śpi i pracuje, lecz nic po nad to. Ten stan jest tak poważny, że nawet w przypadku ataku, skorupa nie będzie się bronić w jakikolwiek sposób. Sam podmieniec (czyli de facto oddzielony cień) żyje nadal w Rozpadlinie Cienia, wykonując swoje rzemiosło tak jak to było za życia.

Styl ubioru i zachowanie podmieńca różni się zależnie od tego który cienisty elf go przemienił, lecz wygląd zewnętrzny pozostaje prawie taki sam, następują jedynie drobne zmiany.

Podmieńcy kreowani są przez wszystkie z ras Arak, tylko w jednym celu - żeby pracować. Proces tworzenia pozbawia obiektu wszelkich pragnień i emocji, pozostawiając stworzenie które może bez żadnych rozpraszających ją uczuć skupić się na swoim celu. To właśnie sprawia, że przedmioty stworzone przez podmieńców mają wartość niejednokrotnie przekraczającą trzy razy analogiczne twory zrobione przez mistrzów rzemiosła. Przykładowo broń do walki wręcz wykonana przez podmieńca jest tak wyśmienitej jakości, że mogła by konkurować z umagicznionymi broniami (broń + 2, chociaż nie jest magiczna). Chociaż śmiertelnicy myślą inaczej, to wszystkie cieniste elfy wierzą, że czynią nieocenione przysługi ludziom tworząc z nich podmieńców. Uważają, że marna i krótka ludzka egzystencja nie może się równać z wiekami pośród baśniowego ludu.

Proces tworzeniaEdytuj

Jak było wspomniane wcześniej, podmieniec tworzony jest z cienia człowieka, który dobrowolnie, choć nie koniecznie świadomie zgodzi się na ten krok. Najczęściej arak daje człowiekowi do zjedzenia trochę baśniowego jedzenia, a ten jeśli je przyjmie i zje, automatycznie podlega darczyńcy. Człowiek może to uczynić nieświadom późniejszych konsekwencji.

Osoba która zje takie pożywienia w krótkim czasie staje się senna i zapada w magiczny letarg. Kolejną rzeczą którą musi zrobić cienisty elf jest zapalenie wyjątkowej świecy która oświetli okolicę, rozganiając ciemność i tworząc cienie. Jeśli świeca zgaśnie z jakiegokolwiek powodu przed zakończeniem procesu, cały dotychczasowy trud idzie na marne. Kiedy świeca zostanie zapalona, osoba tkwi w letargu aż do jej zgaśnięcia i nic nie może przerwać tego magicznego snu. W blasku tego magicznego ognia arak posypuje ofiarę i cienie jakie tworzy hebanowo czarnym pyłem. Po tych zabiegach może zabierać się do odcinania cienia, co musi uczyć specjalnym, srebrnym sierpem. Odcięty cień pakowany jest do worka, po czym baśniowa istota musi czym prędzej wracać do Rozpadliny Cienia, gdyż tam dopiero z cienia tworzony jest podmieniec. Przyjmuje on od razu stary wygląd, zmieniony o pewne, specyficzne cechy dla każdej z razy cienistych elfów.

Kiedy już powstanie podmieniec, puste ciało budzi się i zaczyna beznamiętnie wykonywać o odpowiednich porach zwykłe czynności, lecz na pierwszy rzut oka widać, że zachowuje się jakby lunatykowało. 

Rodzaje odmieńcówEdytuj

AlvenranieEdytuj

Alvenranie (ang alvenkin) nieszkodliwi rolnicy uprawiający ogrody cienistych elfów Alven. Pielęgnowane przez nich gaje i rośliny nie zasługują na określenie gorsze niż cudowne. Są tak zaabsorbowani pracą, że nie będą się bronić w razie ataku, co najwyżej uciekają, chociaż nigdy nie porzucą swoich ogordów.

BragociEdytuj

Chociaż bragoci (ang. bragkin) tworzeni przez arak z rasy brag są zazwyczaj bardzo silne (co przydaje się do przenoszenia kamieni i jego obróbki), to nigdy nie wykorzystują tego atutu po za pracą. Ci podmieńcy są odpowiedzialni za stworzenie prawie wszystkich budynków w Rozpadlinie Cienia. Tworzone przez nich budowle to cuda architektoniki, które zapierają dech w piersiach.

FirotowieEdytuj

Firotowie (ang. firkin) są wykwalifikowanymi rzemieślnikami i wynalazcami, z zamiłowaniem do wszelakich mechanizmów i maszyn, tworzonymi przez arak fir. Zegarki i inne skomplikowane urządzenia są ich pasjami. Wykonane przez nic przedmioty to arcydzieła które pracują niezawodnie i dokładnie. Tak jak większość z podmieńców, tak i one nie potrafią walczyć, choć umieją tworzyć wyśmienite pułapki i alarmy, których rozbrojenie jest wyjątkowo trudne.

MuryanociEdytuj

Choć większość z podmieńców jest łagodna i nieszkodliwa, to muryanoci (ang. muryankin) aż nazbyt preferują walkę. Nie są tak śmiercionośni jak muryanie, ale nawet mimo to są przerażającymi wojownikami wpadającymi w berserkerski, szalony szał podczas bitew. Służą jako obrońcy Rozpadliny Cienia i tych cienistych elfów które wybierają si po za jej granice. 

PortunianieEdytuj

Ci rzadcy podmieńcy są klonowani są przez portune i pełnią rolę lekarzy w Rozpadlinie Cienia. Używają swoich medycznym zdolności do opieki nad innymi podmieńcami a nawet cienistymi elfami. Podczas opieki nad pacjentami portunianie (ang. portunekin) mają tendencję do zajmowania się wszystkimi na raz, lecz kiedy mogą skupić się na jednym rannym, to dochodzi on do zdrowia w czasie trzykrotnie krótszym niż gdyby leczył go zwykły medyk.

PowrieociEdytuj

Podobnie jak ich twórcy, powrieoci (ang. powriekin) są niewidocznymi szpiegami i zabójcami. Często wysyłani są po za Rozpadlinę Cienia w najróżniejszych misjach ważnych dla księcia Lotha i innych arak. Niewielu ich widzi, gdyż tak jak powrie wkradają się w różne miejsca i pozostają ukryci pośród cieni. Są to okrutne i przebiegłe stworzenia.

SheeanieEdytuj

(ang. sheekin) To artyści i muzycy umilający czas cienistym elfom. Opowiadają historie i śpiewają pieśni w sposób którego nie powstydziłby się najlepszy z bardów. Po odśpiewaniu swojej ballady milkną i stają się obojętne do następnego występu.

SithanieEdytuj

Ci którzy widzieli sithan (ang. sithkin) opisują ich jako wynędzniałych, chudych, bladych i pięknych. Niektórzy mówią na nich Żywe Trupy lub wizjami śmierci. Nie są oni wytrenowanymi wojownikami, lecz w razie potrzeby staną do walki. Potrafią oni karcić i rozkazywać nieumarłym niczym doświadczony kapłan, oraz mają dostęp do kilku zaklęć związanych ze śmiercią. Co ciekawe, żaden nieumarły nie zaatakuje sithanina o ile ten nie zrobi tego pierwszy. Są oni często wysyłani po za granice Rozpadliny w misiach związanych kryptami i kostnicami. Ci podmieńcą nienaturalnie cisi i zawsze milczą.

TegociEdytuj

(ang. tegkin) Ci podmieńcy są zezwierzęconymi i okrutnymi istotami. Tak jak pozostała dwójka bojowych podmieńców, tak i oni są sprawni i zabójczy w walce. Najczęściej jednak niczym gończe ogary polują na zwierzynę wraz ze swoimi baśniowymi panami. 

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki