FANDOM

636284708068284913

Pojemna torba w piątej edycji D&D

Wygląda jak zwykły worek z tkaniny o wymiarach 60 centymetrów na 1,2 centymetra. Wnętrze pojemnej torby to jednak pozawymiarowa przestrzeń – w środku znajduje się więcej miejsca, niż wydaje się z zewnątrz. Ponadto bez względu na to, ile rzeczy zostanie do niej włożonych, będzie zawsze ważyć tyle samo. Ciężar torby oraz ograniczenia dotyczące przenoszonych w niej przedmiotów (ich wagi i objętości) zależą od jej rodzaju, co przedstawiono w pobliskiej tabeli.

Typ torby Ciężar torby Limit wagi zawartości Limit objętości zawartości Cena rynkowa
I 7,5 kg 125 kg 0,8 m³ 2500 sz
II 12,5 kg 250 kg 1,9 m³ 5000 sz
III 17,5 kg 500 kg 4 m³ 7400 sz
IV 30 kg 750 kg 6,75 m³ 10 000 sz

Jeśli torba zostanie przeładowana lub przeciążona bądź też jeżeli zostanie rozcięta czymś ostrym (od środka czy od zewnątrz), pęknie i starci swoje właściwości, a jej zawartość przepadnie. Z wywróconej na lewą stronę torby wysypują się wszystkie włożone do środka przedmioty (nieuszkodzone). Potem – aby użyć jej raz jeszcze – trzeba ją ponownie wywrócić na dobrą stronę. Żywe stworzenia, które znajdą się w środku, przeżyją 10 minut, a potem się uduszą. Wyjęcie przedmiotu z pojemnej torby zajmuje chwilę, chyba że w środku znajduje się więcej rzeczy niż w zwykłym plecaku – wtedy potrwa to dłużej. Jeżeli pojemna torba zostanie włożona do przenośnej dziury, powstanie w danym miejscu szczelina prowadząca na Plan Astralny, a oba przedmioty zostaną wessane w próżnię i stracone. Jeśli będzie odwrotnie – czyli przenośna dziura znajdzie się w pojemnej torbie – otworzy się brama na Plan Astralny. Przez ten portal przepchnięte zostaną oba przedmioty oraz wszystkie istoty znajdujące się promieniu 3 metrów. Torba i dziura ulegają wtedy zniszczeniu.

ŹródłaEdytuj

  • Przewodnik Mistrza Podziemi