Fandom

Sferopedia

Ptasia panna

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W górach i chłodnych dolinach Zakhary żyje rasa ptasich panien, spokrewnionych z łabędziewami. Podobnie jak ich kuzynki, ptasie panny posługują się specjalnymi amuletami, pozwalającymi im na zmianę kształtu: kolorowymi chustami lub welonami z piór. Przybierają postać rozmaitych ptaków, w tym sokołów, jaskółek, papug a nawet ogromnych orłów.

Choć nie tworzą zakonu, ptasie panny dzielą wspólną wiarę. Wszystkie są ‘’’kahinami’’’, pogańskimi kapłankami wierzącymi w świętość wszechrzeczy. Z tego powodu wiodą życie wędrujących nauczycielek, broniących natury przed tymi, którzy próbują ją skazić. Najlepiej dogadują się z osobami szanującymi ziemię: pustynnymi jeźdźcami, mistykami i rybakami. Chętnie przebywają w żyznych dolinach rzecznych, głosząc swoją wiarę i dbając o płodność ziemi i hodowanych zwierząt.

Niektórzy szamani uważają ptasie panny za ‘’’hama’’’, duchy umarłych, które powróciły by nieść pomoc żyjącym. Ptasie panny zaprzeczają tym pogłoskom i są gotowe posunąć się do przekłucia własnej skóry, by udowodnić że są istotami z krwi i kości.

Ptasie panny posługują się czarami kapłańskimi związanymi z naturą. W walce posługują się włóczniami, strzałkami i procami, natomiast ciało osłaniają lekkim pancerzem. W ptasiej postaci raczej unikają walki. Podczas przemiany w ptaka tylko magiczny szal lub welon ulega przemianie. Reszta ekwipunku panny musi zostać schowana w bezpiecznym miejscu.

Ptasie panny są czasem zmuszane do poślubienia mężczyzn, którzy ukradli ich chusty. Jest to jednak bardzo ryzykowne. Jeżeli kiedykolwiek udaje im się odzyskać przedmiot, zabijają wszystkich synów męża a córki porywają ze sobą, by uczynić z nich następne ptasie panny. Jeżeli chusta ulegnie zniszczeniu, właścicielka ginie wraz z nią.

Plotki mówią o ogromnej drewnianej fortecy, ukrytej w szczytach wysokich wzgórz, noszącej nazwę Korony Wszystkich Piór. W tym miejscu młode ptasie panny mają być uczone rytuałów i obowiązków kahin przez Aarakocra.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki