FANDOM

Ashworm.jpg

Pyłowy robal

Dzikie pyłowe robale (ang. ashworms) są odległymi kuzynami purpurowego robala, lecz nie aż tak duże lub agresywne (nie jest w stanie połknąć zdobyczy w jednym kęsie). Podróżując w wielkich stadach zarówno nad jaki i pod pustynnymi piaskami, dźwięk przyjścia stada jest podobny do grzmotów. Jako rezultat pyłowe robale są czasami zwane pasterzami grzmotów.

Pyłowe robale są czasami łapane i trenowane jako wierzchowce, chociaż trener wycina niebezpieczne żądło. Pyłowy robal; może zostać zmuszony do podróżowania na powierzchni piasku (lub nawet utwardzonej ziemi lub kamienia) wyłącznie przez zdolnego jeźdźca. Jednak jeździec musi wykonać test jeździectwa raz na 24 godziny jeśli jest w piaszczystym środowisku lub zostanie zmieciony z pyłowego robala gdy zanurkuje on na kilka chwil przed powrotem na powierzchnię. Eksperci jeździeccy którzy znoszą to zachowanie są w pewien sposób nagradzani przez zdolność pyłowego robala do wydzielenia substancji która pozwala mu przyklejać się do pionowych powierzchni; jeździec bezpiecznie przywiązany do pleców pyłowego robala może wspinać się na ściany lub inne przeszkody ze swoim wierzchowcem, choć powoli. Pyłowy robal jest trudny do kontrolowania w walce, chyba że należy do dragoona pyłowego robala.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki