Fandom

Sferopedia

Rhyxali

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Rhyxali
Tytuł(y)
Symbol smoliście czarny sztylet
Plan Ojczysty Otchłań/49/Shaddonon
Ranga mocy Władczyni demonów
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny Demony cienia, atak z ukrycia
Domeny cień, zło, chaos
Ulubiona broń dwa, zatrute długie miecze
Zwierzchnik Brak

Rhyxali jest władczynią demonów, rządzącą demonami cienia. W przeciwieństwie do władców pokroju Demogorgona, Graz'zta czy Orkusa jest władczynią małego pokroju. Jej słudzy utworzyli sprawną sieć kupiecką, handlując zarówno duszami, jak i informacjami, na wszystkich, nieskończonych warstwach Otchłani. Żadni inni władcy Otchłani zdają się nie mieć otwartych wrogich zamiarów co do niej. Kontroluje całą warstwę, dom biesów cienia i nie ma jak na razie ambicji powiększać swojej domeny. Rhyxali skupia się bardziej na zwiększeniu swojej osobistej mocy, poprzez handel wiedzą i duszami. Lubuje się w oszustwach i zabójstwach. Jej symbolem jest smoliście czarny sztylet.

KrainaEdytuj

Rhyxali włada 49 warstwą Otchłani, zwaną Shaddonon, gdzie panują wieczna ciemność. W półmroku zmierzchu, pośród lasów cienistych drzew kryją się miasta pełne demonicznych wyrzutków i innych zdradzieckich istot wszelkiego rodzaju. Oczywiście głównymi mieszkańcami warstwy są biesy cienia.

OpisEdytuj

Niewiele osób widziało prawdziwą postać Rhyxali, a jeszcze mniej było w stanie opowiadać o tym. Z opowieści wynika, że jest to wyjątkowo wysoka kobieta o smoliście czarnej skórze. Kolor jej skóry, oraz fakt że ma po sześć palców u dłoni i stóp może świadczyć że ma ona coś wspólnego z Graz’ztem, być może nawet jest jego siostrą.

Preferencje walkiEdytuj

Rhyxali nienawidzi bezpośredniej walki. Preferuje walkę w ukryciu, z zaskoczenia, uderzając w przeciwnika w najodpowiedniejszym dla niej momencie. Walczy dwoma długimi mieczami, pokrytymi najróżniejszymi truciznami, takimi jak np. Jad bebilitha . Trucizny jakimi pokryty jest miecz, są zawsze dobrane odpowiednio do aktualnego przeciwnika.

Cele i działaniaEdytuj

Jej biesy cienia podróżują po całych planach niższych w zasadzie nie zauważone Wszystko co robią i zobaczą, donoszą do swojej władczyni. Rhyxali niekiedy wymienia niektóre informacje z zamożnymi kupcami, którzy płacą w postaci dusz lub magii, lecz i tak najcenniejsze informacje pozostawia do swojego użytku.

Tak samo jak nocne wiedźmy, biesy cienia również handlują duszami. Shaddonon ma reputację miejsca będącego głównym ośrodkiem handlu duszami w całej Otchłani, przez co przyciąga kupców i podróżnych potrafiących zapłacić niebotyczne ceny. Nawet wielu z pośród władców otchłani wysyła emisariuszy do Rhyxali z ofertami. Praktyczni wszyscy liczący się gracze w Otchłani są połączeni z nią siecią wpływów, jednak i tak wielu obawia się jej zdradzieckich ataków z zaskoczenia i niezauważonego znikania w mroku. Nikt nie ufa jej w pełni, a i ona wie o nich za mało, żeby któremuś zaufać. Rhyxali ma niewiele wspólnego ze Światem Materialnym i jego mieszkańcami. Śmiertelnicy mają dusze, które są po prostu towarem, więc znaczą oni dla niej niewiele więcej niż zwierzęta.

Kult RhyxaliEdytuj

Niewielu śmiertelnych czci Rhyxali. Ona sama nie zabiega o ich wiarę, ani też nie ogłasza swojej obojętności. Chociaż w kilku ruinach starych świątyń, są pojedyncze kulty czczące jej imię, to w zasadzie nie ma ona prawdziwego kultu.

SłudzyEdytuj

Zastępcą Rhyxali jest marilith , czarodziejka imieniem Viractuth. Kiedy biesy cienia powracają z podróży, to właśnie ona segreguje informacje i przedmioty przez nich zebrane. Mieszka ona w ogromnej bibliotece, które czytać może wyłącznie czarodziejka. Same książki, jak i ich ułożenie wydaje się czysto chaotyczne, lecz sama Viractuth bez problemu odnajduje się w nich, jak i potrafi jest bez problemu odczytać. Często przy boku Rhyxali służy wielki bies cienia imieniem Kadasha. Tworzy on kopię władczyni, kiedy ta czai się na swoich wrogów podczas walki. Daje to jej dodatkową parę oczu, jak i tworzy pomocnego towarzysza.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki