Fandom

Sferopedia

Rokushima Taiyoo

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Domena Grozy
Rokushima Taiyoo.jpg
Wyspiarskie Rokushima Taiyoo otoczone Dokyúumi, Morzem Trucizny.
Rokushima Taiyoo

Rodzaj domeny

Wyspa Terroru

Mroczny Władca

Haki Shinpi, starożytni wojownik rządzący brutalnym ostrzem za życia

Kraina

lasy umiarkowanego klimatu, wzgórza, góry

Poziom kulturowy

mroczne wieki

Ludność

19 300, 99% ludzie (Rokuma), 1% inni

Pochodzenie domeny

Kara-Tur

Zamknięcie granic

brutalne wichry nad zewnętrznymi klifami

Potwory

orientalne wampiry, dowolna istota z Kara-Tur

Rokushima Taiyoo (ro-ku-SZI-ma TA-II-u), znana także jako Sześć Wysp Słońca, jest bujnym archipelagiem wznoszącym się niemożliwie z otaczającego go wokół Morza Trucizny (ang, Poison Sea), Dokyúumi. Przydomek domeny może wydawać się niewłaściwą nazwą, gdyż są tu tylko cztery wyspy. Jednakże Rokuma zapewniają, iż dwie zanikłe wyspy zanurzyły się w oceanie, kiedy ich szudżin (ang. shujin), czy też lokalni władcy, zostali zabici. Pozostałe wyspy otaczają szklaną powierzchnię Wielkiego Lustrzanego Jeziora (ang. Great Mirror Lake), które karmione jest czystymi górskimi strumieniami. Wody jeziora pędzą pomiędzy wyspami, kaskadując po poszczerbionych spadkach koralowców w jadowite głębie Morza Trucizny. Mącące Mgły Koszmaru zasłaniają zachodnie ujście jeziora do morza, a łodzie płynące w te przerażające opary nigdy się już nie wyłaniają. Pokryty śniegiem szczyt Góry Mrozu (ang. Mount Frost), Yama Shimo, wznosi się wysoko ponad otaczające wyspy, jej stoki rzekomo pokryte skorumpowanymi kaplicami i kryjówkami zrabowanych skarbów. Wyspiarski krajobraz jest surowy i malowniczy, pokryty wiecznie zielonymi wilgotnymi lasami, łukowymi drewnianymi mostami oraz mglistymi wodospadami.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki