Fandom

Sferopedia

Rozpadlina Cienia

4384strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Rv-rift.jpg

Rozpadlina Cienia

Rozpadlina Cienia (ang. Shadow Rift) jest dziwnym i fantastycznym miejscem, które tkwi w sercu Jądra niczym mroczna rana, tajemnicza dla wszystkich postronnych. Miejsce to pełni tą samą role co Graniczny Eter, oddzielający Ravenloft od Planu Eterycznego. Tyle że w tym przypadku oddziela Półplan Grozy od Planu Cienia. Oznacza to, iż to miejsce ma wiele wspólnego z obszarami Cienia. 

Panuje tutaj wieczna noc, niebo nieustannie zasłonięte jest czarnymi chmurami nieprzepuszczającymi prawie w ogóle światła, przez co bezustannie panuje tutaj ciemny zmierzch. Magiczna natura tego miejsca sprawia, że nawet źródła światła są przygaszone i słabe. Wszystkie źródła światła działają znacznie gorzej, jak gdyby duszone przez ciemność tego miejsca. 

Magia działa podobnie jak na Planie Cienia, zaklęcia iluzji i związane z ciemnością i cieniem są dwukrotnie mocniejsze, za to magia światła i związana z jasnością jest wyraźnie osłabiona i często zawodzi. 

MieszkańcyEdytuj

Arak, ponuroskrzydły, cienisty mastiff, cień, cienista żmija, demon cienia, cienisty jednorożec, podmieńcy, ponury (ang. grim), avane, purpurowe kości (ang. crimson bones).

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki