FANDOM

Screen-Shot-2018-05-09-at-22.44.25

Rutterkin z Mordenkainen Tome of Foes

Rutterkin

Rutterkin

Rutterkiny (ang. rutterkin) są żałosnymi, zdeformowanymi istotami, które przemierzają połacie Otchłani jako wyrzutki. To mutanci, zdeformowani przez tajemniczą magię i całkowicie wykluczeni ze społeczności tanar'ri. Nalfeshnee tworzą ich niekiedy z duchów istot złych, lecz rażąco niekompetentnych. W pewnym sensie są ucieleśnieniem chaosu, będąc poza wszelkimi układami i społecznościami, jako krańcowi outsiderzy ignorowani nawet przez chasme. Ponieważ nienawidzą życia i atakują wszystkie nie będące demonami istoty napotkane podczas swych samotnych wędrówek, pośrednio służą jako strażnicy Otchłani.

Legenda głosi, iż rutterkiny pochodzą od prastarej rasy z Planu Materialnego, która w swej eksploracji planów dotarła w końcu do Otchłani. Będąc pierwszą rasą śmiertelników, jaką demony napotkały, podróżnicy zostali przeklęci i przemienieni w rutterkiny. Demony te przypominają odrażających z wyglądu ludzi z rzadkim owłosieniem, pokręconymi kończynami i rysami i szpiczastymi uszami, odchylonymi do tyłu. Porozumiewają się telepatycznie. Często noszą różne nietypowe typy broni, starając się unikać sprawiającej im ból walki własnymi kończynami.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I