Fandom

Sferopedia

Rutterkin

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Share

Rutterkin.jpg

Rutterkin

Bruzdak.jpg

Rutterkin

Rutterkiny (ang. rutterkin) są żałosnymi, zdeformowanymi istotami, które przemierzają połacie Otchłani jako wyrzutkowi. To mutanci, zdeformowani przez tajemniczą magię i całkowicie wykluczeni ze społeczności tanar'ri. Nalfeshnee tworzą ich niekiedy z duchów istot złych, lecz rażąco niekompetentnych. W pewnym sensie są ucieleśnieniem chaosu, będąc poza wszelkimi układami i społecznościami, jako krańcowi outsiderzy ignorowani nawet przez chasme. Ponieważ nienawidzą życia i atakują wszystkie nie będące demonami istoty napotkane podczas swych samotnych wędrówek, pośrednio służą jako strażnicy Otchłani.

Legenda głosi, iż rutterkiny pochodzą od prastarej rasy z Planu Materialnego, która w swej eksploracji planów dotarła w końcu do Otchłani. Będąc pierwszą rasą śmiertelników, jaką demony napotkały, podróżnicy zostali przeklęci i przemienieni w rutterkiny. Demony te przypominają odrażających z wyglądu ludzi z rzadkim owłosieniem, pokręconymi kończynami i rysami i szpiczastymi uszami, odchylonymi do tyłu. Porozumiewają się telepatycznie. Często noszą różne nietypowe typy broni, starając się unikać sprawiającej im ból walki własnymi kończynami.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I

Więcej w Fandom

Losowa wiki