FANDOM

636284772783859015

Słoneczne ostrze w piątej edycji D&D

Miecz rozmiarów miecza półtoraręcznego, lecz dzięki magii można nim władać tak, jakby był mieczem krótkim – zarówno jeśli chodzi o ciężar, jak i łatwości posługiwania się nim (innymi słowy, broń wygląda jak miecz półtoraręczny i zadaje odpowiednie do tego stanu obrażenia, ale posługująca się nim osoba powinna traktować oręż jak miecz krótki). Postać biegle walcząca mieczem półtoraręcznym lub mieczem krótkim może bez problemu władać słonecznym ostrzem. Podobnie traktować należy specjalizację w broni i skupienie na broni dotyczące wspomnianych dwóch mieczów, ale korzyści wynikające z atutów się nie kumulują. W zwykłej walce świecące złotem ostrze funkcjonuje niczym miecz półtoraręczny +2. Jednak gdy oręża używa się przeciwko złym stworzeniom, premia z usprawnienia wzrasta. Ponadto trafione nim istoty z Planu Energii Negatywnej oraz nieumarli otrzymują podwójne obrażenia. Miecz posiada też moc promień słońca. Raz dziennie właściciel może unieść oręż nad głowę i machać nim energicznie, wypowiadając jednocześnie słowo rozkazu. Słoneczne ostrze jaśnieje wtedy żółtym światłem dnia. Blask rozjaśnia obszar w promieniu 3 metrów wokół osoby, która trzyma miecz. W każdej rundzie (aż do maksimum dziesiątej) promień rośnie o 1,5 metra. W dziesiątej rundzie posiadacza miecza otacza kula światła o promieniu 18 metrów. Kiedy właściciel przestanie machać mieczem, kula blednie, aż w końcu – w minutę później – znika. Wszystkie słoneczne ostrza mają dobry charakter i każde złe stworzenie, które weźmie je do ręki, otrzymuje jeden poziom negatywny. Należy go brać pod uwagę, póki istota nie wypuści oręża. Negatywny poziom nie powoduje efektywnej utraty poziomu, nie można go jednak zwalczyć w żaden sposób (nawet czarem przywrócenie energii życiowej), dopóki śmiałek nie wypuści oręża.

ŹródłaEdytuj

  • Przewodnik Mistrza Podziemi