Fandom

Sferopedia

Sargonnas

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Sargonnas2.jpg
Sargonnas i kapłan
Sargonnas
Tytuł(y) Argon (Istar, Ergoth), Siewca Ognia (Hylo), Gonnas Władczy (Lodowa Ściana), Kinis (Qualinesti), Kinthalas (Silvanesti), Misal-Lasim (Tarsis), Sargas (Mithas), Sargonax Poskramiacz (Thorbardin)
Symbol Stylizowany czerwony kondor
Plan Ojczysty Otchłań
Ranga mocy Większe bóstwo
Charakter Praworządny zły
Dziedziny Zemsta, podbój, siła, szał
Domeny Ogień, prawo, wojna, zło
Ulubiona broń Topór dwuręczny ("Rogi Gniewu")
Zwierzchnik
Sargonnas symbol.jpg

Symbol Sargonnasa

Sargonnas jest dla mieszkańców Ansalonu zagadką i pilnie ten stan utrzymuje. Zadumany bóg woli działać samotnie i w odosobnieniu. Choć czasem musi sprzymierzać się z innymi złymi bóstwami, nie czuje się z nimi związany. Pogardza bogami i boginiami Dobra - z wyjątkiem Kiri-Jolitha, którego darzy niechętnym szacunkiem. Sargonnas to gniewne, wojownicze i zdradliwe bóstwo, wymagające od wyznawców bezwzględnego posłuszeństwa. Jego najbardziej oddanymi sługami są minotaury. Nazywają go imieniem Sargas i wierzą, że posiada aspekt minotaura. Dla nich ucieleśnia władzę zyskaną dzięki brutalnej sile i dzierżoną z honorem. Minotaury niechętnie traktują ludzi i inne rasy, którzy deklarują kult Sargonnasa - często wręcz zaprzeczają, że jest to ten sam bóg co Sargas. Większość z wyznawców Sargonnasa niebędących minotaurami widzi w nim bóstwo zemsty. Do jego kapłanów często przychodzą osoby skrzywdzone, poszukujące nielegalnej zemsty na krzywdzicielach. Sargonnasa często czczą łowcy nagród. Najświętszym dniem jego kultu jest pierwszy argona. Tego dnia minotaury zostały rasą wybraną i zbuntowały się przeciw krasnoludom Kal-Thax (które ich niegdyś zniewoliły), zabijając wszystkich członków ich społeczności. Niegdyś tylko minotaury obchodziły to święto, ale z czasem przejęli je również inni wyznawcy, którzy celebrują przekonanie, że siła oznacza słuszność. Sargonnas był towarzyszem Takhisis, choć przed śmiercią bogini zraził się do niej. Ich dziećmi są Zeboim i Nuitari.

DogmatEdytuj

Wymierzaj zemstę swoim krzywdzicielom. Dla słabych nie ma miejsca w społeczeństwie. Siła daje władzę. Władzę osiąga się siłą, a sprawuje z honorem. Bądź wierny tym, którzy są lojalni wobec ciebie. Niszcz tych, co cię zdradzają. Nie okazuj litości, bo litość poniża i ciebie, i wroga.

ŹródłaEdytuj

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim

Więcej w Fandom

Losowa wiki